با حضور هیات لهستانی در اتاق البرز عنوان شد

استقبال از انتقال دانش و تکنولوژی لهستان به البرز

هیات تجاری از اتاق بازرگانی سیلیزیا لهستان در اتاق البرز با فعالان اقتصادی ایران استان به مذاکره پرداختند.
تاریخ: 15 اسفند 1395
شناسه: 7366

نشست مشترک هیات‌های تجاری استان البرز و سیلیزیا(لهستان) در اتاق البرز برگزار شد. 

نایب‌رئیس اتاق البرز در این نشست گفت: استان البرز از تبادل و انتقال دانش و تکنولوژی از لهستان به البرز استقبال می‌کند. تأکید ما بر انتقال تکنولوژی و به‌روز رسانی ماشین‌آلات داخلی و توسعه صادرات است.

خانی ادامه داد: مشارکت و همکاری‌های اقتصادی بین لهستان و البرز زمینه‌ساز اتصال ایران به بازارهای بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: این استان با بیش از سه هزار 500 واحد صنعتی به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور شناخته می‌شود که در بخش‌های مختلف صنعتی ازجمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو و کشاورزی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است.

خانی افزود: فعالان اقتصادی لهستان در این نشست تجاری به دنبال شریک تجاری و مشارکت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به سفرهای قبلی این هیات به البرز گفت: خوشبختانه در این دیدارها موفق شده‌ایم در زمینه هوافضا، مواد غذایی و مواد شیمیایی همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

خانی با اشاره به اینکه این استان دومین تولیدکننده دارو بخصوص در زمینه بیماری‌های خاص در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان البرز می‌توانند همکاری‌های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور لهستان به‌ویژه استان سیلیزیا داشته باشند.

دعوت از تجار البرزی به لهستان برای توسعه مراودات اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی سیلیزیا از تجار البرزی برای گسترش تعاملات و مراودات اقتصادی بیشتر به این کشور دعوت کرد.

ریشارد تروزنسکی گفت: در سفرهای قبلی به این استان موفق به بستن دو قرارداد شده‌ایم که امیدواریم قراردادهای بیشتری با بازرگانان البرزی در استان داشته باشیم.

تروزنسکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست‌های مشترک در سفارت‌های ایران در لهستان و در سفارت لهستان در ایران افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان البرز ما خواهان حضور بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی به‌خصوص تجار البرز در کشور لهستان هستیم.

وی تأکید کرد: هیات بزرگی از نمایندگان دانشگاه‌های لهستانی به‌زودی برای گسترش تعامل تجاری و علمی در ایران حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی سیلیزیا تأکید کرد: ما علاقه‌مند هستیم در انتقال تکنولوژی و بروز رسانی ماشین‌آلات داخلی این استان همکاری داشته باشیم.

تروزنسکی ادامه داد: با توجه به تعاملات انجام‌شده، اتاق البرز به‌عنوان معین در بین اتاق‌های بازرگانی‌ کشور لهستان برگزیده‌ شده است.

در همین رابطه