رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز در شورای گفتگوی استان

تولیدکنندگان نیازمند مساعدت دو سازمان دارایی و تأمین اجتماعی هستند

رئیس اتاق البرز با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز و فشار مالی مضاعف به بخش تولید برای پرداخت حقوق و سنوات از ادارات دارایی و تأمین اجتماعی درخواست کرد در دو ماه باقی‌مانده سال با مساعدت‌هایشان واحدهای تولیدی را یاری کنند.

06 بهمن 1395
کد خبر : 6578
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق البرز با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز و فشار مالی مضاعف به بخش تولید برای پرداخت حقوق و سنوات از ادارات دارایی و تأمین اجتماعی درخواست کرد در دو ماه باقی‌مانده سال با مساعدت‌هایشان واحدهای تولیدی را یاری کنند.

رحیم بنا مولایی در چهلمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: رکود حاکم و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی را برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران در دو ماه آخر سال تحت‌فشار قرار داده است.

رئیس اتاق البرز با تأکید بر لزوم حمایت قضایی از واحدهای تولیدی، افزود: در این نشست پیشنهاد شد برای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی با حضور دادستان البرز در اتاق بازرگانی شعبه‌ای برای فعالان اقتصادی تشکیل شود.

با آغاز به کار شرکت توسعه صادرات کاستی‌ها در این زمینه ریشه‌یابی می‌شود

بنا مولایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایه‌گذاری شرکت توسعه صادرات به همت استاندار و مسئولان ذی‌ربط گفت: در آینده نزدیک با آغاز به کار شرکت توسعه صادرات و گردشگری استان، نارسایی‌ها و کاستی‌های موجود در مسیر تجارت خارجی برطرف خواهد شد.

رئیس اتاق البرز تأکید کرد: به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تشکیل شرکت توسعه صادرات استان و با ایجاد دوره‌های آموزشی مناسب روش‌های نوین بازاریابی و فن مذاکره جایگزین روش‌های سنتی شود.

بنا مولایی افزود: امیدوارم با تشکیل این شرکت و برداشتن گام‌های مؤثر در این راستا، سال آینده سالی پررونق برای تولید و توسعه صادرات استان باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این مهم که ستاد اقتصاد مقاومتی استان رفع مشکلات در مسیر توسعه صادرات را در دستور کار قرار داده لذا می‌توانیم از طریق شرکت توسعه صادرات مشکلات و چالش‌های موجود در این زمینه را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح و جهت اتخاذ تصمیم موردبررسی قرار دهیم.

صدور موافقت‌نامه اصولی موردنیاز

رحیم بنا مولایی در ادامه این نشست گفت: موافقت‌نامه اصولی و پروانه تولید برای انواع محصولات بدون توجه به عرضه و تقاضا و بدون کمترین توجه به سرانه مصرف کشور صادر می‌شود که این امر مهم نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

وی پیشنهاد کرد: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قبل از صدور موافتنامه اصولی برای یک کالای خاص ظرفیت موجود کشور در این زمینه را بررسی کنند.

بنا مولایی تصریح کرد: اتاق البرز برای ایجاد هرگونه همکاری با سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برای ایجاد تعادل در صدور این موافقت‌نامه‌های اصولی اعلام آمادگی می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از مأموران آتش‌نشانی در حادثه آتش‌سوزی ساختمان تجاری پلاسکو، افزود: استان البرز برای بزرگداشت شهدای حادثه ناگوار آتش‌سوزی ساختمان تجاری پلاسکو مجلس ترحیمی را تدارک خواهد دید.

پیشنهادهایی درباره شیوه بررسی چگونگی اخذ مالیات واحدهای تولیدی، اقتصادی و اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات این حوزه در این نشست تصویب و باهدف رفع موانع کسب‌وکار به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ایران و وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می‌شود.

همچنین در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای باهدف همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و تولید محتوا مشترک با در نظر گرفتن امکانات طرفین بین اتاق بازرگانی و اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان البرز به امضا رسید.

در همین رابطه