رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تکمیل زنجیره ارزش استان کرمان با دانش و شرکت‌های ایالت باواریا آلمان

22 تیر 1395
کد خبر : 2435
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر بین الملل ایالت باواریا آلمان، با بیان اینکه قصد نداریم شرکت های خود را به عنوان یک شعبه وارد کرمان و با شرکت ها و بنگاه‌های این استان رقابت کنیم، گفت: به دنبال تکمیل زنجیره ارزش و پرکردن جاهای خالی در استان کرمان با استفاده از دانش و شرکت های باواریا هستیم.

در کارگاه آموزشی همکاری مشترک کرمان و ایالت باواریا آلمان در زمینه انتقال تجربیات توسعه‌ای، که با حضور جمعی از اعضای هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق کرمان، معاون استاندار، شهردار، مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی همراه بود، «هوسلر»، مدیر بین الملل ایالت باواریا آلمان،  افزود: با گسترش همکاری ها می توان زنجیره ارزش را در بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری، صنایع دستی و خدمات کامل کرد.

وی با بیان اینکه باواریا به عنوان بزرگترین ایالت در آلمان، با 12 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در قلب اروپا قرار دارد، گفت: با مقایسه میزان صادرات و واردات باواریا و ایران، شباهت بسیار بین دو منطقه را می توان به خوبی دید و فکر می کنیم که همکاری ها باید با رویکرد برد- برد انجام شود. هوسلر، خاطرنشان کرد: مردم آلمان و باواریا در حال حاضر با شاخص های بالای استاندارد زندگی می کنند و درآمدهای آنها بالاست و همین موضوع باعث می شود که ما بتوانیم محصولات و خدمات گران تری را ارائه دهیم.

مدیر بین الملل ایالت باواریا آلمان، ادامه داد: با چنین شرایطی باید هدف را بر روی بازارهای کوچک با قابلیت پرداخت قیمت های بالا و با کیفیت و طراحی برتر قرار داد و فروش محصولات ما در بازارهای کلان نخواهد بود. وی افزود: برای توسعه استان کرمان با مشخص کردن تقاضاها، آنها را در اختیار شرکت های متوسط و کوچک باواریا قرار دهید تا بتوان راهکاری را یافت.

هوسلر، با اشاره به اینکه در باواریا روسا کم و کارگران ماهر بسیار هستند، تصریح کرد: در گام بعدی، شرکت های باواریا برای کار کردن در استان کرمان نیاز به نیروی کار ماهر با استانداردهای بالا و تحصیل کرده دارد. وی تاکید کرد: استان کرمان برای یافتن بازار دوم خود نیاز به کمک شرکت های باواریا دارد اما باید این مسئله را در نظر گرفت که هر محصول برای بازار ویژه خود تولید می شود و به عنوان مثال محصولات ما برای بازارهای ایران ساخته نشده و برای ورود محصولات به بازار ایران باید تغییراتی را در آنها اعمال کرد.

مدیر بین الملل ایالت باواریا آلمان، تعامل تکنولوژی و دانش را بین دانشگاه‌های کرمان و باواریا ضروری دانست و گفت: تکنسین های کرمان می دانندکه چه محصولاتی برای بازارهای شما مناسب است که اگر این مسئله محقق شود می توان شرکت ها و بنگاههای اقتصادی را در همه بخش ها تاسیس کرد.  هوسلر ادامه داد: با تشکیل دادن شبکه های مردمی در چارچوب قوانین و مقررات، می توان تقاضاهای مردم را دسته بندی کرد و با کمک بخش خصوصی کارهای بسیاری را انجام داد.

در ادامه محسن رشیدفرخی، عضو هیات رییسه اتاق کرمان، روابط بین کرمان و ایالت باواریا را دارای ویژگی های خاص عنوان و بیان کرد: روابط بین کشورها همیشه درگیر بروکراسی های سیاسی بوده اما روابط بین دو استان می تواند خارج از این بروکراسی های سیاسی باشد.   رشیدفرخی افزود: استان کرمان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با سایر استان های ایران و حتی برخی کشورها رقابت می کند و از سوی دیگر روابط ایران و آلمان در طول تاریخ همیشه دوستانه بوده است.

وی گفت: باواریا یک قطب صنعتی است و استان کرمان نیز به دلیل داشتن پتانسیل های موجود و موقعیت های خود چاره ای جز صنعتی شدن ندارد و با وجود مشکل کم آبی، بتدریج به سمت صنعتی شدن پیش می رود. رشیدفرخی، با اشاره به اینکه باواریا می تواند شریک تجاری خوبی برای کرمان باشد، افزود: استاندار و معاونان وی در استان درک بسیار خوبی از فضای کسب و کار فعلی دارند و همین مسئله باعث می شود بخش خصوصی را بیشتر درک کنند.

در این نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و ایالت باواریا برای مشارکت دانشگاه در پروژه های تحقیق و توسعه صنعت به امضا رسید

در این کارگاه آموزشی شهردار کرمان، مدیر منطقه کرمان مس سرچشمه، مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو و یکی از فعالان و پیشکسوتان پسته کرمان، به معرفی استان در بخش های مختلف و نیازهای نوآوری خود پرداختند.

 

موضوعات :
در همین رابطه