رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق کرمان عنوان کرد؛

اصل بقای مشکلات در اقتصاد حاکم شده است

نایب رئیس اتاق کرمان گفت: متاسفانه اصل بقای مشکلات در اقتصاد حاکم شده که بر این اساس هیچ مشکلی حل نمی شود بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود.

12 مرداد 1395
کد خبر : 2920
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس اتاق کرمان گفت: متاسفانه اصل بقای مشکلات در اقتصاد حاکم شده که بر این اساس هیچ مشکلی حل نمی شود بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود.

سیدمهدی طبیب زاده، در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن، به ذکر مثال هایی در این رابطه پرداخت و افزود: با حل شدن مشکل سودهای بالا در بانک ها، مشکل وثیقه به میان می‌آید و یا مشکل فاینانس منابع خارجی حل می شود اما مشکل تضمین منابع داخلی به وجود می آید.

وی ادامه داد: به دیدن مشکلات و غفلت از توانمندی ها عادت کرده‌ایم در حالی که در همین شرایط که فضای کسب و کار نامطمئن و شاخص های کلان اقتصادی نامناسب است، شرکت هایی با تکیه بر توان مدیریتی خود، موفقیت های بزرگ به دست آورده‌اند. طبیب زاده، با بیان اینکه موفقیت با تغییر رویکرد از مشکل محوری و طرح مشکل به سمت کشف توانمندی‌ها و استفاده از آنها، حاصل می شود، اظهار داشت: همه واحدهای نمونه از این دست کارها انجام داده‌اند و این مسئله نشان می دهد که در شرایط سخت می توان منابع مالی خلق کرد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی در راستای آسیب شناسی موضوعات، بر راه حل اساسی و حل بنیادی مشکلات تکیه دارد و همچنین در مذاکرات اخیر با هیات های خارجی بر توانمندی های استان تاکید شده است. نایب رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: متاسفانه با وجود غنای بسیار و همچنین مدیران خوب در استان، درآمد سرانه و شاخص های کلان اقتصادی کرمان از متوسط کشور پایین تر است.

وی با طرح این سئوال که چرا با وجود همه امکانات و داشتن همه مصادیق لازم برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، ارتباطی بین مصادیق برقرار نمی شود؟ گفت: در شرایطی که استان کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی است، باید با تعریف سبک جدید مدیریت، ملاک را به کار گرفتن مدیرانی قرار داد که در شرایط سخت نیز فعال باشند. طبیب زاده، با اشاره به انتقال تجارب و عدم تاکید بر نداشته ها، بیان کرد: باید مدیران، استانداری و اتاق بازرگانی به سمت بهبود فضای کسب و کار حرکت و شاخص های کلان اقتصاد استان را به صورت بنیادی بررسی و تحلیل کنند. وی اظهار داشت: اگر در زمینه توسعه انسانی، مهارت ها و کشف استعدادها تلاش شود، موفقیت حاصل خواهد شد.

محمدرضا فتوت، معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استانداری کرمان نیز در ادامه این همایش از شناسایی بیش از 406 واحد تولیدی دارای مشکل در شمال و جنوب استان خبر داد و گفت: 600 میلیارد تومان اعتبار برای آنها تصویب و به بانک معرفی شده‌اند.

 فتوت، با تاکید بر اینکه اهمیت تولید بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: تلاشگران حوزه تولید و سرمایه گذاری، جهادگران واقعی اقتصاد هستند. وی با بیان اینکه مسئولان وظیفه خدمت به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را بر عهده دارند، ادامه داد: در شرایط فعلی و ویژه اقتصاد کشور، همه تلاش ها برای گذر از این وضعیت صورت می گیرد تا بتوان به شرایط مناسب اقتصادی رسید.

این مقام مسئول، ادامه داد: در گذشته مشکلات بسیاری بر اقتصاد کشور حاکم شد که باید با همفکری و تلاش گام به گام جلو رفته و مشکلات را حل کرد. معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی را نباید سیاسی کرد، افزود: اگر تمام هم و غم مسئولان در مثلث توسعه رفع مشکلات باشد، این مهم محقق خواهد شد. وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی اصل بحث حضور مردم و مشارکت آنها در اقتصاد است، خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق هشت گانه اقتصادی در  استان و حضور بنگاه های اقتصادی فعال به عنوان معین منطقه با پشتوانه مدیریتی، یک کمک شایان به دولت در مدیریت اقتصادی استان است.

در این همایش جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان و فعالان بخش صنعت و معدن استان حضور داشتند. در پایان این همایش از 31 واحد صنعتی و معدنی، طرح نمونه و پیشکسوت صنعتی و معدنی تجلیل به عمل آمد.

موضوعات :
در همین رابطه