رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسین سلاح‌ورزی در مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار استان لرستان

تجلیل از چهره‌های ماندگار باعث ایجاد امید در جامعه و جوانان می‌شود

نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق خرم‌آباد گفت: تجلیل از بزرگان و چهره‌های ماندگار، تکریم هویت جمعی و باعث امید در جامعه و جوانان می‌شود.

09 شهریور 1398
کد خبر : 30093
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسین سلاح ورزی در آئین تجلیل از چهره‌های ماندگار لرستان با اشاره به اینکه قوم لُر دچار مظلومیت تاریخی شده‌اند، بیان کرد: به دلیل نبود گستره سیاسی، اجتماعی و تاریخی کافی بسیاری از مردمان لرستان نتوانستند استعدادهایشان را در توسعه نقش‌آفرین کنند.

رئیس اتاق خرم‌آباد افزود: زنان و مردان لرستانی در عرصه‌های مهم تاریخی به خوبی درخشیدند و نه تنها تجلی هویت ما بودند بلکه لرستانی‌ها را به عنوان یک ملت منسجم تداعی کردند.

سلاح‌ورزی اظهارداشت: در سال‌های اخیر به دلیل برخی از مسائل و مشکلات، جامعه به شکلی دچار ناباوری و خودتخریبی شده است، در این شرایط تجلیل از قهرمانان می‌تواند در تزریق روحیه امید و خودباوری به جامعه موثر باشد.

وی تاکید کرد: تجلیل از چهره‌های ماندگار بیانگر بزرگداشت و تکریم از بزرگان و مفاخر است که این مهم یک نوع شکر نعمت است.

نایب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه از اواخر سال گذشته برگزاری آیین تجلیل از چهره‌های ماندگار لرستان در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: از این پس سالانه آیین تجلیل از تعدادی از برگزیدگان یا مفاخر استان لرستان برگزار می‌شود.

سلاح‌ورزی گفت: چهره‌های ماندگاری که مورد تجلیل قرار می‌گیرند، در یکی از زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث اعتلای نام لرستان بوده‌اند.

در نخستین آیین تجلیل از چهره‌های ماندگار لرستان که به همت اتاق خرم‌آباد برگزار شد، ۴چهره ماندگار این استان، آیت‌الله عباسعلی صادقی، مظفر افشار، حاج علی احمد چرخکار و حاج محمد کاظم صدیق مورد تجلیل قرار گرفتند.

در همین رابطه