رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

امضای تفاهم‌نامه میان مرکز داوری اتاق ایران با کمیسیون داوری گوانگژو چین

مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون داوری گوانگژو چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه نقش مهمی در توسعه داوری تخصصی در ایران و عرصه بین‌المللی دارد.

17 شهریور 1399
کد خبر : 34527
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون داوری گوانگژو چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه نقش مهمی در توسعه داوری تخصصی در ایران و عرصه بین‌المللی دارد.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون داوری گوانگژو چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کمیسیون داوری گوانگژو چین تصمیم گرفت تا برای تقویت همکاری‌های مشترک، تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران امضا کند.

از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه ترویج داوری تجاری بین‌المللی و توسعه فعالیت‌های هر دو موسسه در حوزه داوری تجاری بین‌المللی، تبادل اطلاعات در حوزه حقوق داوری،  معرفی داور متخصص و کارشناس، همکاری در فعالیت‌های داوری و میانجیگری، تقویت داوری‌های آنلاین و همچنین برگزاری گردهمایی‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک است.

این تفاهم‌نامه نقطه عطف مهمی در فعالیت‌های برون‌مرزی و بین‌المللی مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران است و نقش مهمی در توسعه داوری تخصصی در ایران و عرصه بین‌المللی دارد.

طرح «یک کمربند، یک راه» موسوم به راه ابریشم جدید، از سوی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین به‌عنوان یک راهبرد توسعه‌ای مبتنی بر ارتباطات و خطوط ترانزیتی مطرح شد. قرار است در این طرح از طریق ایجاد یک شبکهٔ ترانزیتی بین‌المللی به مرکزیت کشور چین، کالاهای خود را به‌صورت زمینی از طریق برخی کشورهای آسیای جنوبی، به آسیای مرکزی و قفقاز و از آنجا به اروپا برساند. این امکان همچنین از راه دریایی اقیانوس آرام، دریای سرخ و دریای مدیترانه برای این کشور فراهم می‌شود. 

ایران هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای مسیر جاده ابریشم جدید، می‌تواند نقش مهمی در اجرایی شدن آن ایفا کند. کشور ایران عنصر مرکزی در کمربند اقتصادی جاده ابریشم است و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن، در این طرح جایگاه حیاتی دارد و ایران می‌تواند محل عبور دو جاده دریایی و زمینی ابریشم باشد.

اجرای موفق این طرح محتاج زیرساخت‌های مناسب و موردقبول درزمینهٔ حل‌وفصل اختلافات ناشی از فعالیت تجاری عظیم و هنگفت که با اجرای این طرح عملیانی می‌شود، است.

در همین رابطه