رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی و امور کارنه تیر اتاق ایران؛

دوره آموزشی رانندگان حرفه ای برگزار شد

دوره آموزش رانندگان حرفه ای ( CPC DRIVER) با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی و امور کارنه تیر اتاق ایران به منظور ترییت اساتید این حوزه و ارتقای سطح آگاهی و شناخت آنها از مباحث روز برای تقویت بخش حمل و نقل کشور برگزار شد.

10 شهریور 1395
کد خبر : 3655
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
دوره آموزش رانندگان حرفه ای ( CPC DRIVER) با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی و امور کارنه تیر اتاق ایران به منظور ترییت اساتید این حوزه و ارتقای سطح آگاهی و شناخت آنها از مباحث روز برای تقویت بخش حمل و نقل کشور برگزار شد.

دوره آموزشی رانندگان حرفه ای عکس:بهاره تقی آبادی

طی توافق نامه سه جانبه ای بین اتاق ایران (امور کارنه تیر)، سازمان حمل و نقل جاده ای بین المللی  (IRU) و سازمان راهداری کشور مقرر شد دوره های آموزش حمل و نقل کالاهای خطرناک و رانندگان حرفه ای توسط موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران برگزار شود. هفته گذشته دوره اول که مربوط به حمل کالاهای خطرناک بود در اتاق ایران تشکیل شد. درپی آن دوره CPC DRIVER نیز برگزار و گواهی‌نامه‌های آن نیز به دانش آموخته گان اعطا شد.

درحال حاضر تهیه سرفصل‌های یکپارچه و هماهنگ در سراسر کشور به منظور آموزش بهتر متقاضیان مهم ترین مسئله‌ای است که در دستورکار قرار گرفته است. از طرفی این مهم می‌تواند به تسهیل فرآیند عضویت ایران در کنوانسیون ADR بیانجامد. این دوره های اموزشی می تواند ریسک حوزه حمل و نقل را نیز کاهش دهد.

حسن ضیائی، رئیس امور کارنه تیر اتاق ایران معتقد است که تشکیل این دوره ها تحول در حوزه حمل و نقل کشور را به دنبال دارد. بنابراین اتاق ایران از ظرفیت های خود برای نجات این بخش مهم در اقتصاد بهره می برد. طبق اظهارات وی طی چند سال آینده کشور با کمبود راننده در حوزه حمل و نقل روبرو می شود چراکه بی  توجهی به آموزش نیروهای جدید و غفلت از فراهم کردن زیرساختها و لازمه های جذب افراد به شغل رانندگی منجر شده که افراد کمتری این شغل را انتخاب کنند.

محمدجوادعطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم از موافقت‌نامه بین این سازمان و وزرات آموزش و پرورش کشور مبنی بر ایجاد هنرستان حمل و نقل در سطح کشور خبر داد و گفت: قرار است این موافقت نامه از اول مهرماه سال جاری از مقطع دهم اجرایی شود. از سال آینده مقطع یازدهم و پس از آن مقطع دوازدهم را خواهیم داشت و سپس مدرک دیپلم اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: طراحی دروس این دوره آموزشی مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد و قرار شده در نخستین مقطع مباحث کلی آموزش داده شود و از مقاطع بعدی دروس تخصصی تدریس شود. به طور حتم اتاق ایران می‌تواند در تهیه سرفصل های مربوط به هنرستان حمل ونقل پیشنهادات خوبی مطرح کند.

بر اساس این گزارش از نیمه دوم سال برنامه های آموزشی متقاضیان توسط این اساتید در سراسر کشور زیرنظر موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران و توسط اتاق های بازرگانی پیگیری خواهد شد. همچنین دوره های آموزش اساتید در دو بخش تئوری و عملی انجام شد.

 

 

موضوعات :
در همین رابطه