رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حسین سلاح‌ورزی در شورای گفت‌وگوی لرستان

کانون هماهنگی گردشگری در استان لرستان تشکیل می‌شود

نائب رئیس اتاق ایران با اشاره به تشکیل کانون ملی هماهنگی گردشگری در کشور، گفت: در استان لرستان نیز این کانون تشکیل می‌شود تا راه را برای توسعه و رونق این صنعت هموار کند.

29 اسفند 1399
کد خبر : 37517
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تشکیل کانون هماهنگی گردشگری با هدف توسعه و رونق این صنعت در استان لرستان خبر داد.

حسین سلاح ورزی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان، اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع گردشگری، کانون ملی هماهنگی گردشگری در کشور تشکیل شده که باید در استان نیز با ریاست استاندار تشکیل و مباحث موردنیاز برای توسعه گردشگری در آن رسیدگی شود.

رئیس اتاق خرم‌آباد ادامه داد: ازنظر قانونی تاکنون وحدت رویه‌ای در خصوص معافیت مالیاتی از دستگاه‌های خودپرداز برای پزشکان، طبق بند ۱۸ سازمان امور مالیاتی وجود نداشته است که در تلاش هستیم این موضوع برطرف شود.

او اظهار کرد: اگر مشمولی اظهار کند که هیچ‌کدام از درآمدهای او شامل مالیات نیست و اگر امور مالیاتی مدارکی را دال برخلاف این ادعا ارائه دهد بنابراین این سازمان باید مطالبه گر باشد.

سلاح ورزی افزود: همچنین لرستان جزو نخستین استان‌هایی است که پنج نفر را برای عضویت در هیات خبرگان بانک، به بانک مرکزی معرفی کرد که این تعداد تأیید شده‌اند.

آمارهایی که از نرخ بیکاری استان منتشر می‌شود قابل‌اعتماد نیست‌

استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: آمارهای منتشر شده از نرخ بیکاری استان واقعی نیست و برای دسترسی دقیق، نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه هستیم.

سید موسی خادمی اظهار کرد: سالی که گذشت یکی از سال‌های پیچیده و پر مشکل برای اقتصاد بود که تحریم و کرونا می‌توانست این مشکلات را بیشتر کند اما با تلاش و پیگیری‌های مصمم مسئولان، مشکلات کنترل و بخشی از نیازهای عمده کشور تأمین شده است.

او ادامه‌ داد: در سال ۹۷ قرار شد بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها تلفیق شود و حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یابد که این عدد به‌صورت کامل محقق نشد.

او گفت: اما آنچه به استان لرستان تخصیص داده شد عدد خوبی بود که بعدها یک اعتبار دیگر با عنوان سیل به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به آن اضافه شد.

استاندار لرستان ادامه داد: پرداخت وام به مشاغل خرد، تجربه موفقی نبوده و در سالیان گذشته عده‌ای معتقد بودند که بیکاران به بیکاران بدهکار تبدیل شده‌اند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مرحله از پرداخت تسهیلات روستایی به دلیل اعمال نظارت‌ها به‌خوبی پیش می‌رود.

خادمی با بیان اینکه آمارهایی که از نرخ بیکاری استان منتشر می‌شود قابل‌اعتماد نیست‌ تصریح کرد: باید در سامانه اشتغال، مرحله‌به‌مرحله دریافت تسهیلات و حتی میزان اشتغال واحدهای تولیدی ثبت شود که بتوان به‌صورت ماهیانه به این اطلاعات دسترسی داشت.

او ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات را در اختیار سامانه قرار دهند تا بتوانیم آمارهای واقعی را رصد کنیم.

استاندار لرستان گفت: گزارشی از اعتبارات و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان مطرح شده که نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد طرح‌هایی که تسهیلات به آنها پرداخت شده در زمینه اشتغال‌زایی است.

خادمی همچنین با اشاره به رونمایی از سند توسعه اجتماعی استان در این جلسه گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات لازم برای اجرای این سند در سال ۱۴۰۰ اخذ شود.

در همین رابطه