رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور عنوان کرد

طرح منطقه‌بندی اتاق‌های سراسر کشور بررسی می‌شود

غلامحسین شافعی با اشاره به مزایای منطقه‌بندی پنج گانه وزارت کشور از استان‌ها، پیشنهاد داد طرح منطقه‌بندی اتاق های سراسر کشور نیز بر اساس مدل تقسیم بندی وزارت کشور، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

18 شهریور 1395
کد خبر : 3847
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
غلامحسین شافعی با اشاره به مزایای منطقه‌بندی پنج گانه وزارت کشور از استان‌ها، پیشنهاد داد طرح منطقه‌بندی اتاق های سراسر کشور نیز بر اساس مدل تقسیم بندی وزارت کشور، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران

روسای اتاق‌های سراسر کشور، نشست شهریور ماه خود را در تبریز و به میزبانی اتاق تبریز برگزار کردند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، در این نشست طی سخنانی با اشاره به فعالیت های اتاق تبریز گفت:  اتاق تبریز قدمت زیادی دارد و افراد زیادی از گذشته‌های دور، بر گردن این اتاق حق دارند که از آنها تقدیر می‌کنم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در مورد شهر تبریز گفت: تبریز هم مهد عرفان و هم مهد سیاست است و ملت و کشور به خطه آذربایجان مدیون است چرا که بسیاری از بزرگترین تحولات تاریخی کشور از مشروطه تا انقلاب در آذربایجان رخ داده است. شافعی همچنین تبریز را از نظر اقتصادی، در کشور سرآمد دانست.

غلامحسین شافعی به انتخابات اخیر ریاست اتاق ایران نیز اشاره کرد و گفت: من خدمت آقای خوانساری گفته‌ام که هدف هر دوی ما کاملاً همسو است و با ما برای رسیدن به اهداف مشترک خود در مسیری قابل اطمینان با کمک اعضای هیات رئیسه حرکت خواهیم کرد.

او گفت: هدف همه ما تعالی اتاق و ساختن آینده به مراتب بهتر از گذشته اتاق است؛ به نظر من کمک و مساعدت و همکاری از زمان انتخابات به بعد تازه شروع می شود و همه با هم برای پیشبرد اهداف اتاق در محیطی کاملاً برادرانه پیش خواهیم رفت.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش، پیشنهاد منطقه‌بندی اتاق‌های سراسر کشور، همگام و همراه با تقسیم‌بندی وزارت کشور را مطرح کرد و گفت: وزارت کشور کار خوبی انجام داده و کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده است؛ من پیشنهاد می‌کنم که این منطقه بندی را در اتاق های سراسر کشور هم داشته باشیم.

وی افزود: منطقه‌بندی همگام با وزارت کشور و قرار دادن استان‌هایی که ظرفیت‌های مشابه دارند در یک گروه، موجب پیوند ما با استانداران مناطق مختلف شده و علاوه بر اینکه هم‌افزایی و توسعه منطقه‌ای را در پی دارد، موجب همگرایی در موضوعات مختلف می‌شود.

شافعی عنوان کرد: این موضوع  را باید مطالعه و بررسی کرده و در جلسه بعد شورای روسا با حضور روسای اتاق‌ها، مورد بحث قرار دهیم.

صمد حسن زاده،  رئیس اتاق تبریز، ضمن خوشامدگویی به روسای اتاق های سراسر کشور به فعالیت های رئیس پیشین اتاق ایران اشاره کرد و گفت: جای آقای جلال پور که از شخصیت‌های برتر در اتاق ایران بود و یک سال و نیم در اتاق ایران خدمات بسیاری را انجام داد، خالی است.

حسن‌زاده در مورد ظرفیت های آذربایجان شرقی گفت: این استان از قدیم از قطب‌های اقتصادی کشور بوده، اما امروزه رکودی در اقتصاد استان به تبع کل کشور به وجود آمده است. وی افزود: طی شش ماه گذشته حدود 50 گروه تجاری به تبریز آمده و در اتاق بازرگانی با فعالان اقتصادی دیدار کرده‌اند اما به دلیل برخی مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور نمی‌توانند تصمیم نهایی خود را برای همکاری مشترک اتخاذ کنند.

رئیس اتاق تبریز  ابراز امیدواری کرد ابهامات و مشکلات قانونی در تبریز برطرف شود تا سرمایه‌گذاران علاقمند برای سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی اقدام کنند.

حسن‌زاده گفت: همه فعالان اقتصادی از اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی انتظار دارند مشکلاتی که در حوزه های مختلف مربوط به نقدینگی، مالیات، تامین اجتماعی و قوانین کار وجود دارد با جلساتی که با مسئولان کشوری و دولتی برگزار می‌شود،  مطرح شده و به اطلاع آن ها رسانده شود.

رئیس اتاق تبریز همچنین با تأکید بر مطالبه‌گری در اتاق‌های سراسر کشور گفت: اتاق ها و بخش خصوصی  باید مطالبه گر باشند و از دولت و مجلس راهکارهای عملیاتی مشکلات را بخواهند و پیگیری کنند.

مسعود خوانساری، نایب رئیس اتاق ایران، نیز طی سخنانی با قدردانی از حضور فعال همه روسا در انتخابات گفت: انتخابات در فضایی بسیار صمیمی و شفاف انجام شد و آقای شافعی انتخاب شدند که از لحاظ اخلاق مداری هیچ چیزی کم ندارند و سرآمد هستند. وی افزود: من هم به بودن در هیات رئیسه افتخار می‌کنم و شرایط قبل و بعد از انتخابات برایم فرقی نکرده و از هیچ گونه کمکی برای اتاق ایران دریغ نخواهم کرد.

وی افزود: امسال سال سختی است و دولت با کسری بودجه بسیاری مواجه است؛ امیدواریم بتوانیم از این موقعیت سخت به خوبی عبور کنیم.

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران، لزوم پایش عملکرد اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: اتاق‌ها باید عملکرد اقتصاد مقاومتی استان‌های مختلف را پایش  کرده و در مورد اینکه چه میزان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده، آماری ارایه دهند تا بتوانیم گزارش شش ماهه خود را از این موضوع جمع‌بندی کنیم.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در رابطه با قانون کار گفت: با توجه به اینکه این موضوع در دستور کار مجلس است، باید به موازات، در اتاق ایران نیز این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق اصفهان، پیشنهاد کرد مجموع جلساتی با کانون کارفرمایان گذاشته شود و کانون کارفرمایان با اتاق ایران همراه شود تا اتاق بتواند در تصمیمات مختلف این کانون نظر خود را مطرح کند.

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز، لزوم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های داخلی برای رونق تولید استفاده کرد. وی گفت: برای افزایش تعداد اعضای اتاق‌ها، باید موضوع کارت افتخاری عضویت اتاق ایران مورد توجه قرار گیرد.

محمد رضا رمضانی، معاون مجلس اتاق ایران، نیز با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، از روسای اتاق‌ها درخواست کرد نظرات و آرای خود را پیرامون برنامه ششم مکتوب کرده و به اتاق ایران ارسال کنند.

وی همچنین راجع به لایحه امور گمرکی گفت: این لایحه از لایحه‌های مهم است و کلیه اتاق ها باید کارگروه این موضوع را در اتاق‌های استانی تشکیل داده و جمع‌بندی نظرات خود را ارسال کنند.

در همین رابطه