وضعیت امروز رسانهها بیشباهت به چرخه رکود و بینشاطی امروز اقتصاد ایران نیست. این بیرمقی دلایل زیادی دارد اما به گمانم دلیل اصلیاش را باید در ضعف محتوا در رسانهها دانست. موضوع اصلی این نیست که مخاطب، روزنامه دستش بگیرد یا محتوا را در سایت بخواند. موضوع این است که محتوای خوب برایش تأمین شود. محتوایی که اعتماد او را جلب کند و این محتوا در عرصه رسانهها کم تولید میشود. به عبارتی، رسانه خوب کم داریم.
سه سال پیش زمانی که در اتاق ایران مسئولیت داشتم، از همکاران روابط عمومی خواستم مقدمات ایجاد یک پایگاه اطلاعرسانی را فراهم کنند. دستشان درد نکند، وبسایتی راهاندازی شد که مأموریتش رساندن صدای بخش خصوصی به افکار عمومی بود.
سه سال است اخبار سایت خبری اتاق ایران را دنبال میکنم. نه فقط به این دلیل که این پایگاه کارش را در دوره حضورم در اتاق آغاز کرده، به این دلیل که در این مدت منبع خبری موثقی برایم بوده است.
واقعیت این است که کسب اعتبار برای رسانه زمانبر است. رسانهای معتبر میشود که با روشهای اصولی به مهمترین پرسشهای آحاد اقتصادی پاسخ دهد. فعالان اقتصادی افرادی باهوش و صاحبنظرند. جذب مخاطب با ترفندهای غیرحرفهای از نگاه تیزبین آنها دور نمیماند. به گمانم پایگاه خبری اتاق ایران با رعایت اصول حرفهای و اخلاقی در این مسیر قرار گرفته است.