رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پیام رئیس اتاق ایران به مناسبت روز «تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی»

چاره‌جویی برای مشکلات اقتصادی با اتکا به نگاه تخصصی و عقلانیت جمعی، امکان‌پذیر است

نگاه تخصصی و جنبه‌های مشورتی تشکل‌ها با اتکا بر تجربه، دانش و توان جمعی، فرصتی مغتنم است تا عقلانیت جمعی به کمک گره‌گشایی و چاره‌جویی برای مشکلاتی اقتصادی، برآید.

غلامحسین شافعی

رئیس اتاق ایران
22 مرداد 1400
کد خبر : 39141
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیامی ضمن تبریک روز «تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی» تاکید کرد که حل مشکلات از طریق عقلانیت جمعی و توجه به نگاه تخصصی، امکان‌پذیر خواهد بود.

متن کامل پیام رئیس اتاق ایران به شرح زیر است:

۲۲ مرداد ماه که به عنوان روز «تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی» نام‌گذاری شده، یادآور اهمیت و نقش پررنگ فعالان اقتصادی و تشکل‌ها در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. به نحوی که میزان توسعه‌یافتگی هر جامعه را می‌توان با میزان مشارکت مردم و فعالان اقتصادی در تشکل‌ها ارزیابی کرد. با رشد و توسعه جامعه، میزان تاثیرگذاری، نقش و جایگاه تشکل‌ها در رفع موانع تولید، بهبود مستمر محیط کسب و کار و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز بیش از پیش خواهد بود. به همین دلیل گسترش و تقویت مشارکت فعالان اقتصادی در تشکل‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های اقتصادی به عنوان بازوان اجرایی و مشورتی در انجام ماموریت‌های قانونی خود، در زمره اولویت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران قرار گرفته است.

نگاه تخصصی و جنبه‌های مشورتی تشکل‌ها با اتکا بر تجربه، دانش و توان جمعی، فرصتی مغتنم است تا عقلانیت جمعی به کمک گره‌گشایی و چاره‌جویی برای مشکلاتی که در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد، برآید.

در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» شده است، مهمترین ابزار و پیش‌نیاز جهش و شکوفایی اقتصادی، شناسایی موانع پیش روی فعالیت‌های اقتصادی، اولویت‌بندی و رفع این موانع خواهد بود. همفکری و مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در تشکل‌ها به ساختن اقتصادی قوی و کارآمد منجر خواهد شد که علاوه بر همدلی و همفکری بخش خصوصی با حاکمیت، به جهش تولید، توسعه صادرات و اشتغال‌زایی و نیز رفع موانع تولید خواهد انجامید.

امید است دولت جدید با برنامه‌های جدید از مسیر همدلی و کسب مشورت از بخش خصوصی و تشکل‌های اقتصادی، بتواند در تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای خود موفق عمل کند.

فرصت را مغتنم شمرده، روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» را به بخش خصوصی و فعالان فعالیت‌های تشکلی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

در همین رابطه