رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

پیام رئیس اتاق ایران به مناسبت روز اصناف

اصناف، ارکان تأثیرگذار و کارآمد بخش خصوصی

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در پیامی ضمن تبریک روز اصناف، فعالان صنفی را از ارکان تأثیرگذار و کارآمد بخش خصوصی برشمرد که همواره نقش تاریخی خود را به‌عنوان تلاشگران عرصه اقتصاد ایفا کرده‌اند.

صمد حسن‌زاده

رئیس اتاق ایران
02 تیر 1403
کد خبر : 6046
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در پیامی ضمن تبریک روز اصناف، فعالان صنفی را از ارکان تأثیرگذار و کارآمد بخش خصوصی برشمرد که همواره نقش تاریخی خود را به‌عنوان تلاشگران عرصه اقتصاد ایفا کرده‌اند.

عکس:محمد علی مهدی

رئیس اتاق ایران طی پیامی روز اصناف را به فعالان صنفی تبریک گفت. صمد حسن‌زاده در این پیام، ضمن یادآوری نقش پررنگ جامعه بزرگ اصناف، نوشت: فعالان صنفی از ارکان تأثیرگذار و کارآمد بخش خصوصی کشور هستند که همواره نقش تاریخی خود را به‌عنوان تلاشگران عرصه اقتصاد و دلسوزان ایران بزرگ ایفا کرده‌اند.

متن پیام رئیس اتاق ایران به مناسبت روز اصناف

روز یکم تیرماه برای اقتصاد ایران، روز مبارک و ارزشمندی است. نام‌گذاری روز اصناف در یک روز از تقویم، بهانه کوچکی است برای یادآوری نقش پررنگ این جامعه بزرگ در گردش چرخ اقتصاد ایران.

فعالان صنفی از ارکان تأثیرگذار و کارآمد بخش خصوصی کشور هستند که همواره نقش تاریخی خود را به‌عنوان تلاشگران عرصه اقتصاد و دلسوزان ایران بزرگ ایفا کرده‌اند. اهالی صنوف را می‌توان بزرگ‌ترین گروه اقتصادی کشور دانست که عموم آن‌ها در پیشانی ارتباط با شهروندان قرار دارند و از این حیث اهمیت نقش آن‌ها فراتر از یک فعال اقتصادی است. حضور در حلقه پایانی زنجیره ارزش‌آفرینی، نه‌فقط از منظر اقتصادی بلکه از دیدگاه اجتماعی نیز مورد اهمیت فراوان است.

جامعه بزرگ اصناف با فعالیت سالم و اثربخش در بدنه اقتصاد و جامعه می‌توانند به‌غیراز خلق ارزش برای خود و اقتصاد کشور، به افزایش اعتبار و آبروی فعالان اقتصادی نزد طبقات مختلف جامعه کمک کنند.

ازاین‌رو اصناف را می‌توان جلوه‌گر فعالیت‌های بخش خصوصی در کشور دانست چراکه جایگاه مردمی پررنگی در بدنه اقتصاد ایران دارند و حلقه ارتباطی مؤثری میان اقتصاد و جامعه به شمار می‌روند. این جایگاه مردمی بارها در بزنگاه‌های تاریخی نیز خود را نشان داده و توانسته به نفع مردم ایران گام‌های بزرگی بردارد. اکنون نیز که در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار داریم، بیش از گذشته نیاز به اثرگذاری و نقش‌آفرینی جامعه بزرگ اصناف احساس می‌شود تا تحقق این امر مهم که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، امکان‌پذیر گردد.

در پایان دست تمام فعالان صنفی در بخش‌های تولیدی و توزیعی را به گرمی می‌فشارم و به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اذعان می‌کنم که نتیجه فعالیت تلاشگران عرصه‌های تولید و تجارت و نمایندگان آن‌ها در اتاق‌های سراسر کشور، با نقش‌آفرینی شما عزیزان متبلور می‌شود.

ضمن تبریک مجدد به مناسبت روز اصناف، از زحمات همه شما سپاسگزارم.

در همین رابطه