شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

یادداشت کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران

تبدیل قصر شیرین به منطقه آزاد؛ پاسخ به یک مطالبه عمومی

کیوان کاشفی در یادداشتی ضمن تأکید بر اهمیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، این اتفاق را مطالبه عمومی مردم این منطقه دانست.

کیوان کاشفی

عضو هیات رئیسه اتاق ایران
02 اسفند 1395
کد خبر : 7080
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در تمام طول تاریخ در هر مقطعی که ملت و جامعه‌ای بر موضوعی به‌حق و صحیح به اجماع رسیده و با همدلی پیگیر مطالبات خویش بوده‌اند، نتیجه مطلوب به دست آمده است. بنا بر آیه شریفه «یدالله مع الجماعه» که هر جا مردم هستند، عنایت الهی و کمک الهی و پشتیبانی الهی هم هست. اینک هم‌زمان با بهمن‌ماه که نمادی از همدلی و هم‌زبانی ملت ایران است، پس از مدت‌ها بحث و گمانه، خبر خوب تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصر شیرین در جلسه هیات دولت بار دیگر دل‌های مردم این دیار را گرم کرد.

تبدیل قصر شیرین به منطقه آزاد تجاری در واقع تبدیل خاطره تلخ جنگ تحمیلی در این شهرستان غیور و مرزی ایران به موضوعی شیرین است. این رویداد مطالبه‌ای بود که مدت‌هاست مورد وثوق عموم هم استانی‌های عزیز، مدیران استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و چهره‌های اثرگذار منطقه است. خوشبختانه با درایت استاندار محترم کرمانشاه و با عنایت تیم محترم دولت و در راس آن رئیس‌جمهور، از مرحله تصویب لایحه در دولت گذشت و وارد مرحله‌ای تازه شده است که امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز همچون گذشته یکدل و یک‌صدا پیگیر تصویب لایحه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ قانون به دولت باشند.

بدون شک تبدیل قصر شیرین به منطقه آزاد تجاری موقعیت‌های بهتر و فرصت‌های ناب‌تری را برای مردم منطقه ایجاد خواهد کرد و میل به تحول اقتصادی و سرمایه‌گذاری و رونق را در مردم ما بیشتر خواهد کرد که همین مهم باعث بهبود وضعیت معیشت و ایجاد بسترهای توسعه در این دیار خواهد شد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه به‌عنوان تشکل تشکل‌های اقتصادی استان ضمن ابراز امیدواری پیرامون توسعه اقتصادی استان به‌واسطه چنین اقدامات و تصمیمات اثربخشی از یکایک دست‌اندرکاران و مدیران و حامیان این طرح برای پیگیری‌های مجدانه تا حصول نتیجه مطلوب تشکر و قدردانی کرده و تقاضای ادامه همین روند مثبت تا تصویب قطعی طرح در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به استان را دارد.

در همین رابطه