رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

کارمندان دولت چقدر حقوق می‌گیرند

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه می‌گوید: متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

04 مهر 1396
کد خبر : 10331
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه می‌گوید: متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

محمدباقر نوبخت-سخنگوی دولت

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با تأکید بر اینکه باوجود اهمیت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دولت در مورد پرداخت‌های پرسنلی انقباضی عمل نکرده است، اعلام کرد که متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

محمدباقر نوبخت در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت به‌ویژه از منظر برنامه‌وبودجه پرداخت.

وی به وضعیت مهم‌ترین منبع اقتصاد ایران یعنی نفت پرداخت و توضیح داد که به دلیل کاهش قیمت هر بشکه از ۱۰۴ دلار در سال ۱۳۹۲ به حدود ۴۳ دلار در سال گذشته، حدود ۵۸ درصد کاهش داشته است.

نوبخت گفت: مجموع درآمد نفتی در دولت یازدهم و از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ حدود ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است درحالی‌که در دولت دهم و از فاصله ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ حدود ۲۵ هزار میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهش ۳۷ درصدی درآمد نفتی دو دولت یازدهم است.

وی همچنین به تغییرات هزینه‌ای دولت اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری از حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سال ۱۳۹۱ به ۲۰۷ هزار میلیارد تومان سال ۱۳۹۵ رسیده است. در مقابل بودجه‌های عمرانی از ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۴۲ هزار میلیارد در سال گذشته افزایش یافته است. بر این اساس رشد اعتبارات هزینه‌ای تا ۷۳ درصد و عمرانی تا ۹۰ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ادامه داد: هزینه‌های جاری با توجه به اهمیت بخش‌های دربرگیرنده آن جای کسر و یا صرفه‌جویی چندانی ندارد، بنابراین در مورد پرداخت پرسنلی اقدام انقباضی نداشتیم. این در حالی است که حداقل حقوق کارکنان از ۴۹۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به یک‌میلیون و ۳۵ هزار تومان در سال جاری رشد داشته است. همچنین متوسط حقوق از یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار تومان به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

در همین رابطه