رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران خبر داد

مرکز بازرگانی آلمان فردا در تهران افتتاح می‌شود

نخستین مرکز بازرگانی آلمان در ایران فردا پنجشنبه یازدهم آبانماه افتتاح می شود. این مرکز زیر نظر اتاق مشترک ایران و آلمان فعالیت می‌کند و به دنبال آن است که زمینه ورود فعالان اقتصادی دو کشور به بازار یکدیگر را تسهیل کند.

10 آبان 1396
کد خبر : 10839
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نخستین مرکز بازرگانی آلمان در ایران فردا پنجشنبه یازدهم آبانماه در تهران افتتاح می شود.

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان، هدف از ایجاد این مرکز ارائه خدماتی فراتر از عضویت در اتاق است. امید یراقی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» با اشاره به افتتاح این مرکز گفت: اتاق مشترک به یک شبکه جهانی با 130 اتاق از 90 کشور متصل است. تأسیس مرکز بازرگانی آلمان می‌تواند در تقویت جایگاه اتاق مشترک در این شبکه بیش از پیش اثرگذار باشد.

به اعتقاد وی این مرکز قادر است خدماتی فراتر از عضویت در اتاق مشترک برای اعضای خود داشته باشد.

یراقی تصریح کرد: بخشی از محل جدیدی که برای اتاق درنظر گرفته شده به مرکز بازرگانی اختصاص دارد. در این محل سالن‌های همایشی در نظر گرفته شده که اعضا می‌توانند از آنها برای تبادل اطلاعات و معرفی کالاها و خدمات خود به شرکای تجاری، پذیرش هیات از آلمان و مواردی از این دست استفاده کنند. از طرف دیگر شرکت‌های آلمانی که علاقه‌مند به حضور در ایران هستند می‌توانند از خدمات مرکز بهره ببرند.

وی ادامه داد: هر شرکت خارجی برای اینکه در بازار جدیدی وارد شود، باید آن را مطالعه کند؛ یکی از خدمات ویژه مرکز، توجه به نیازهای شرکت‌های آلمانی برای مطالعه ایران است. در واقع می‌توانیم امکانات اولیه را در اختیار آنها قرار دهیم و بدین ترتیب پلی برای ورود شرکت‌های آلمانی به بازار ایران باشیم.

برگزاری دوره‌های آموزشی یکی دیگر از خدمات مرکز خواهد بود. رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان این مطلب، تشریح کرد: نمایندگانی از برخی دانشگاه‌های آلمان به ایران سفر می کنند و خواستار فعالیت مشترک با مراکز علمی ایرانی هستند. از طرفی می‌توانیم در اعزام و پذیرش دانشجویان هم خدماتی را ارائه دهیم.

یراقی حضور متخصصان آلمانی به ویژه در حوزه صنعت در ایران و برگزاری سمینارهای آموزشی برای علاقه‌مندان را نیز از دیگر برنامه‌های مرکز بازرگانی آلمان برشمرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر بیش از 2 هزار و 600 شرکت در اتاق مشترک ایران و آلمان عضویت دارند.

موضوعات :
در همین رابطه