رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

جعبه سیاه سانچی و کریستال باز شد

هادی حق‌شناس، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از بازگشایی VDR (جعبه سیاه) هر دو کشتی سانچی و کریستال در چین خبر داد. به گفته او نتایج اولیه تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود.

04 بهمن 1396
کد خبر : 11942
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لحظاتی پیش پلمب جعبه سیاه VDR نفت‌کش سانچی و همین‌طور کشتی فله‌بر چینی باز و فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه هر دو کشتی آغاز شد.

هادی حق‌شناس ادامه داد: نمایندگان کشور پاناما به‌عنوان کشور صاحب‌پرچم نفت‌کش سانچی، کشور هنگ‌کنگ به‌عنوان کشور صاحب‌پرچم کشتی فله‌بر کریستال، کشور چین  که در آب‌های آن این حادثه اتفاق افتاده و کشور ایران که اکثر نفرات جان‌باخته به آن اختصاص دارد، در این جلسه حضور داشتند. از ایران ۲ نماینده از سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه حاضر شده‌اند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تا ساعاتی دیگر نتایج این نشست مشترک و جزئیات شروع فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه دو کشتی را اعلام خواهیم کرد. اما مشخص شدن نتیجه نهایی رمزخوانی زمان‌بر است و ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

همچنین صداوسیما به نقل از سرکنسول ایران در شانگهای چین هم گزارش داد که جعبه سیاه دو کشتی سانچی و کریستال با حضور نمایندگان ذی‌نفع باز شده و در حال بازخوانی است.

وی افزود: بازخوانی جعبه سیاه، زمان‌بر است و باید بررسی‌های فنی روی آن صورت گیرد.

سرکنسول ایران در شانگهای چین همچنین اظهار کرد: آزمایش «دی ان ای» گرفته شده از پیکرهای سانحه سانچی، برای مطابقت به ایران ارسال شد.

در همین رابطه