رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

پس از 27 سال

پرواز مستقیم تهران - بلگراد برقرار شد

دیروز پس از 27 سال پرواز مستقیم تهران – بلگراد از سر گرفته شد و نخستین هواپیمای ایران‌ایر در فرودگاه نیکولا تسلا فرود آمد.

20 اسفند 1396
کد خبر : 12639
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در فرودگاه نیکولا تسلا به زمین نشست تا پرواز مستقیم تهران - بلگراد پس از 27 سال توقف دوباره برقرار شود.

ازاین‌پس پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)، هفته‌ای دو بار در روزهای شنبه و سه‌شنبه بین تهران و بلگراد و بالعکس انجام خواهد شد.

این پرواز با استقبال فراوان از طرف مردم ایران و صربستان مواجه شده است. به‌طوری‌که تمامی بلیت‌های این خط تا پایان تابستان سال 97 رزرو شده است.

برقراری خط مستقیم هوایی بین تهران و بلگراد و بالعکس از دیگر اقدامات مهم در راستای گسترش روابط صربستان و ایران است.

علاوه بر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که در هفته‌ای دو بار در خط تهران - بلگراد و بالعکس تردد دارد به‌زودی شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز هفته‌ای دو بار در این مسیر پرواز خواهد داشت.

روابط جمهوری اسلامی ایران و صربستان دوستانه و رو به رشد است و در سال گذشته تحرکات قابل‌توجهی برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور صورت گرفته است.

تصمیم دو کشور در زمینه لغو رژیم روادید بین جمهوری اسلامی ایران و صربستان به‌منظور تسهیل مراودات مردمی، گردشگری و مبادلات تجاری، از گام‌های مهم برای توسعه روابط در چند ماه اخیر بوده است.

صربستان در دوم سپتامبر سال 2017 (11شهریورماه 96) و ایران نیز در نوامبر 2017 (10آبان ماه96)، لزوم دریافت روادید را برای شهروندان کشور مقابل، لغو کردند.

در همین رابطه