رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

موارد مصرف بودجه از صندوق توسعه ملی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان، موارد مصرف بودجه برداشتی از صندوق توسعه ملی در سال 97 را اصلاح کردند.

20 اسفند 1396
کد خبر : 12640
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بندهایی از لایحه بودجه سال 97 کل کشور را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند و تبصره 4 بودجه سال 97 کل کشور را برای تأمین نظر شورای نگهبان با 130 رأی موافق، 10 رأی مخالف، 5 رأی ممتنع از 200 نماینده حاضر اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه دادند معادل مبلغ 143هزار و 750 میلیارد ریال از ورودی سال 97 صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی 310705 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای این قانون به شرح ذیل اختصاص می‌یابد:

سازمان صداوسیما در اجرای ماده 93 قانون برنامه ششم توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی، پویانمایی،مستند و فیلم و سریال

تویت بنیه دفاعی در اجرای ماده106 قانون برنامه ششم توسعه

بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله و کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده

توسعه سامانه‌های نوین در اجرای ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه

طرح‌های آب‌رسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن

آبخیزداری در اجرای بند خ ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه

رفع مشکل برق و مقابله با ریزگردها در خوزستان در اجرای بند س ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه

تولید واکسن سینه‌پهلو و عفونت کودکان در کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب کردند هرگونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابه‌جایی اعتبارات این بند ممنوع است، اعتبارات مربوط به آب‌رسانی به روستاها و آبیاری تحت‌فشار در سه‌ماهه اول سال 97 و بر اساس شاخص سازمان برنامه‌وبودجه کشور بین استان‌های کشور توزیع و ابلاغ می‌شود.

شورای نگهبان در ایراد خود به این بند تأکید کرده بود با هدف جلوگیری از ابهام در مرحله اجرا، عین عبارات مندرج در مجوز رهبری در مصوبه مجلس قید شود.

ردیف بودجه‌ای برای سود سهام دولتی تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین برای تأمین نظر شورای نگهبان یک بند الحاقی به تبصره 12 بودجه سال97 کل کشور اضافه کردند که بر این اساس، دولت را مکلف کردند اقدامات قانونی لازم جهت درج بودجه تلفیقی سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این قانون را انجام دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین دولت را مکلف کردند سود سهام خود در شرکت‌هایی که سهم دولت در آن‌ها کمتر از 50 درصد است را وصول و به ردیف شماره 130108 این قانون واریز کند.

در همین رابطه