رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

استاندار یاسوج در نشست شورای گفت‌وگوی استان

ادارات کهگیلویه و بویراحمد از مسدود کردن حساب پیمانکاران خودداری کنند

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید خزانه لیست پیمانکاران طلبکار از دولت را به دستگاه های اجرایی استان ارائه دهند تا از مسدود کردن حساب این پیمانکاران خودداری شود.

05 تیر 1397
کد خبر : 14075
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی و هشتمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان گفت: خزانه لیست پیمانکاران طلبکار از دولت را به دستگاه های اجرایی استان به ویژه سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی ارائه دهند تا از مسدود کردن حساب این پیمانکاران خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی استان موضوع تهاتر بدهی‌های دولت را در دستور کار خود قرار دهند.

علی محمد احمدی گفت: مقرر شد فعالیت شرکت مدیریت صادراتی در استان اجرایی و کنسرسیوم توسعه صادراتی تشکیل شود. با هدف احصای اهداف و تبیین برنامه ها، کارگروهی در سطح استان با محوریت استانداری، دبیری صنعت معدن و حضور اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد.

احمدی هدف از ایجاد کنسرسیوم را حمایت، تسهیل و کمک به روند فعالیت شرکت مدیریت صادرات در استان دانست و افزود: بر همین اساس یک مدل اجرایی و عملیاتی ظرف مدت یک هفته در حوزه اقدامات شرکت صادراتی متولی و فعالیت کنسرسیوم در استان تهیه و ارائه می شود و هدفگذاری هایی تا پایان سال مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی از جمله دلایل عدم تشکیل شرکت های مدیریت صادراتی در استان را عدم استقبال بیان کرد و گفت: در همین راستا مقرر شد که از ظرفیت و تجربه شرکت های مدیریت صادرات موفق در استان های همجوار برای تحقق توسعه صادرات استان بهره ببریم. وجود تشکل های صادراتی می تواند روند صادرات در استان را افزایش دهد.

استاندار افزود: ‌ساز و کار اجرایی ما نیز در کنار تحقق توسعه صادرات است که بتوان موتور صادرات استان را به حرکت در آورد. شرکت قوی که بتواند تحقق توسعه صادرات در استان را رقم بزند، نداریم. از جمله هدفگذاری های مورد نظر لینک شدن به شرکت های صادراتی است.

وی به ظرفیت بالای گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: چندین ماه از تدوین سند گیاهان دارویی استان می گذرد، اما نگاه سلیقه ای و عدم هدفگذاری صحیح، خروجی مناسبی را رقم نزده است. باید با برنامه ریزی اصولی، هدفگذاری مناسبی برای آینده این حوزه رقم زد و تعهدات نیز در این بخش عملیاتی شود.

احمدی گفت: در حوزه مباحث پیمانکاری نیز مشکلات حوزه پیمانکاری، واگذاری ها، قانون گریزی ها و مباحث تهاتر بررسی و اقدامات لازم اجرایی می شود.

 افزایش نرخ ارز، میل به خرید اسناد خزانه را پایین آورده است

رئیس اتاق یاسوج در این نشست گفت: افزایش نرخ ارز، مشکلاتی را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده و میل به خرید اسناد خزانه را هم پایین آورده است. با این شرایط مدیران ما باید متناسب با وقایع روز تصمیم گیری کرده و به دنبال منابع باشند.

جبار کیانی پور گفت: امروز مدیر ما نباید برای رفع مشکلات کارکنانش از پول پیمانکار به سازمان تامین اجتماعی بدهد، بلکه باید طوری عمل کند که فضای کارآفرینی استان آسیب نبیند.

کیانی پور با بیان اینکه بخش خصوصی از دولت میلیاردها تومان طلبکار است و انسداد حساب‌های آن ها به بهانه چند میلیون تومان، خود، تحریمی است، افزود: گناه خانواده‌های ما چیست که باید با میلیاردها تومان مطالبات، حساب ما را به خاطر چند میلیون تومان ببندند؟؟

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: امسال صادرات 10 میلیون دلار کالا از استان هدفگذاری شده است. به دنبال یک تشکل صادراتی قوی هستیم که بتواند تا پایان امسال ما را به این هدفگذاری نزدیک کند.

داریوش دیودیده افزود: میز گیاهان دارویی در استان تشکیل شده و دانشگاه نیز وارد فعالیت های توسعه صادرات غیر نفتی شده است. مجموعه صادراتی که تحقق صادرات هدفگذاری شده را انجام دهد در استان وجود ندارد. در همین راستا با محوریت شرکت مدیریت صادراتی توانمند، توسعه ظرفیت ها در این بخش عملیاتی خواهد شد.

دیودیده خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات، بازار هدف استان تنها روسیه نیست. در این بخش می توان پوشش کشورهای نزدیکتر را نیز عملیاتی کرد. در همین راستا تحقق هدفگذاری ۱۰ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ضروری است و بعد از آن نیز باید گسترش ظرفیت ها را رقم بزنیم.

موضوعات :
در همین رابطه