رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در نشست شورای گفت‌وگوی اردبیل

دریافت ارز ثانویه در شهرستان‌ها دشوار است

حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق اردبیل در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل با اشاره به مشکلات دریافت ارز ثانویه برای تجار شهرستانی، خواستار استانی شدن سیستم ثبت سفارش شد.

12 آبان 1397
کد خبر : 16116
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اردبیل در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی گفت: در شورای گفت‌وگو به دنبال مطرح کردن مشکلات نیستیم بلکه در این شورا به دنبال رسیدن به مصوباتی هستیم که مشکلات از سر راه برداشته شود.

حسین پیرموذن در این جلسه اظهار کرد: ثبت سفارشات در شهرستان ها به خصوص در اردبیل چندین ماه طول می کشد، در پارلمان بخش خصوصی پیشنهادی را به وزارت صمت ارائه داده‌ایم که ثبت سفارش به صورت استانی صورت بگیرد که می‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران تاکید کرد: مشکل دیگر در این زمینه تهیه ارز برای واردات و مشکلات انتقال ارز حاصل از صادرات است که برای این مورد هم در اتاق ایران به دنبال طرحی هستیم که بشود مثل زمان تحریم اول ارز حاصل از صادرات را به صورت برگ سبز وارد کشور کرده و به وارد کننده واگذار کرد.

وی افزود: وضعیت ارز ثانویه به شکلی است که هشتاد درصد نمی‌توانند از آن استفاده کنند و مخصوصا در شهرستان‌ها گرفتن ارز ثانویه و ثبت سفارش برای واردات با مشکل مواجه است، ما در بخش خصوصی به دنبال راه حل هایی برای عبور از این مشکلات هستیم.

پیرموذن تصریح کرد: برای پیگیری مشکلات ثبت سفارشات و تخصیص ارز ثانویه به فعالان اقتصادی استان در روزهای آینده به همراه استاندار دیداری را با رئیس بانک مرکزی خواهیم داشت.

وی در این جلسه به مشکلات سرمایه‌گذاران در ارتباط با بانک‌ها هم اشاره کرد و گفت: اکثر پرونده‌هایی که در کمیته حمایت قضایی مطرح می‌شود در ارتباط با بانک‌ها و در اعتراض به نحوه محاسبه سود تسهیلات بانکی است و تفاوت فاحشی در محاسبه سود دیده می‌شود بنابراین از بانک ها انتظار می‌رود در محاسبه سود تسهیلات مطابق با قوانین و مصوبات بانک مرکزی عمل کنند.

موضوعات :
در همین رابطه