رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

174 شغل به رونق ساخت‌وساز وابسته است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید: تداوم فعالیت 174 شغل کلیدی در کشور به ساخت‌وساز وابسته است و رونق این حوزه می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار آنها شود.

01 آذر 1397
کد خبر : 16412
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه 80 درصد مصالح ساختمانی کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: فعالیت 174 شغل کلیدی در کشور به رونق ساخت‌وساز بستگی دارد.

مصطفی قلی خسروی افزود: این نشان می‌دهد با رونق ساخت‌وساز شاهد کسب‌وکار بهتری در این بخش اقتصادی کشور خواهیم بود.

نماینده رئیس اتاق اصناف در کمیسیون املاک کشور به وضعیت مسکن در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این پنج سال سرگرم مسائل مربوط به خانه‌های خالی بودیم لذا نتوانستیم در حوزه ساخت‌وساز و عرضه و تقاضای مسکن در کشور تعادل ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: نبود تعادل در عرضه و تقاضای مسکن در کشور منجر به انباشت تقاضا شده، درحالی‌که اکنون در بازار خریداران زیادی هستند فروشندگان از عرضه واحدهای خود به بازار خودداری می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، کار فروشندگان و تولیدکنندگان مسکن در عرضه نکردن به بازار اقدام اشتباهی است زیرا تولیدکنندگان باید با فروش واحدهای خود، ساخت واحدهای دیگری را آغاز کنند؛ اگر این روند تداوم نیابد، به‌طورقطع متضرر خواهند شد.

خسروی درباره پرداخت مالیات برای خانه‌های دوم نیز گفت: هرچند پرداخت مالیات در بیشتر کشورهای جهان مرسوم است اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و کسادی در بازار، دریافت مالیات از این خانه‌ها را به خیر و صلاح حوزه ساخت‌وساز کشور و مردم نمی‌بینیم.

بانک مرکزی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که همچنان معاملات مسکن در تهران روند نزولی دارد به‌طوری‌که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه امسال به حدود 9 هزار و 400 واحد رسید که نسبت به ماه پیش از آن(شهریور) 9.5 درصد و نسبت به مهرماه پارسال 32.3 درصد کاهش یافته است.

متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 86.1 میلیون ریال بوده که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب 6.4 درصد و 83.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در همین رابطه