رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مازیار زند در نشست همفکری با نمایندگان منتخب مجلس

اتاق بجنورد برای برگزاری جلسات همفکری با نمایندگان مجلس آماده است

رئیس اتاق بجنورد با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی طبق قانون مشاور سه قوه است، از آمادگی این اتاق برای برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان مجلس به‌منظور بررسی و پیگیری مشکلات خبر داد.

27 اسفند 1402
کد خبر : 17024
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، با اشاره به وظایف و اختیارات اتاق‌های بازرگانی بر اساس ماده پنج قانون اتاق بازرگانی، گفت: بر اساس قانون، یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور در حوزه‌های بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی به قوای سه‌گانه است.

مازیار زند در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان خراسان‌ شمالی و نمایندگان منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از بازوان اصلی اتاق‌های بازرگانی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است که نمایندگان مجلس نیز در آن حضور دارند و باید از این ظرفیت مهم برای رساندن صدای بخش خصوصی به دولت استفاده کرد.

رئیس اتاق بجنورد یکی از درخواست‌های این اتاق از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی را حضور منظم آنها در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد.

وی افزود: همراهی بخش خصوصی با دولت امروزه می‌تواند در مقابله با چالش‌ها و مشکلات اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

زند با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی استان نیاز به زیرساخت‌های مناسب داریم، گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم نشود شاهد فرار سرمایه‌گذاران از استان خواهیم بود چون بخش بزرگی از توسعه‌یافتگی استان به زیرساخت‌ها ارتباط دارد.

رئیس اتاق بجنورد در ادامه با بیان اینکه اعتبارات بانک‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات صنایع را حل کند و نیاز ورود بخش خصوصی را دارد، اظهار کرد:: تعیین حد اعتبار مصوب توسط بانک‌ها برای صنایع و عدم پایبندی به این حد مصوب و عدم پرداخت‌های به‌موقع سبب بروز مشکلات صنایع در برنامه‌ریزی مالی شده است.

وی تأکید کرد: باید به دنبال افزایش حدود اعتبارات برای صنایع در استان باشیم.

رئیس اتاق بجنورد با تأکید بر لزوم کاهش سهم مالیات تجار استان خراسان شمالی، گفت: با توجه به عدم زیرساخت‌های مناسب برای صادرات در استان تجار این استان هم‌تراز استان‌های توسعه‌یافته مالیات پرداخت می‌کنند که باید تدابیری در سطح ملی اندیشیده شود.

زند بار دیگر خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اتاق بجنورد آمادگی دارد به‌صورت ماهانه جلساتی برای فعالان اقتصادی استان برای بررسی طرح و دعاوی اقتصادی برگزار کند.

وی افزود: در این خصوص اتاق بجنورد به‌عنوان بازوی تخصصی و همچنین به‌عنوان یک مرکز آموزشی، پژوهشی نقش خود را ایفا می‌کند.

در این نشست برخی از فعالان اقتصادی حاضر، به بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای همکاری دوجانبه دولت و بخش خصوصی برای مقابله با چالش‌های پیش رو حوزه اقتصادی از شرایط فعلی پرداختند و منتخبان نیز بر حمایت و همکاری لازم با فعالان اقتصادی استان اعلام آمادگی کردند.

موضوعات :
در همین رابطه