رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

راه اندازی مدرسه صادرات برای آموزش بنگاه های کوچک و متوسط

به دنبال تفاهم صورت گرفته میان اتاق تعاون ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان توسعه تجارت، فضای هدفمند آموزشی در قالب مدرسه صادرات راه اندازی می‌شود.

09 بهمن 1397
کد خبر : 17435
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به دنبال تفاهم صورت گرفته میان اتاق تعاون ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان توسعه تجارت، فضای هدفمند آموزشی در قالب مدرسه صادرات راه اندازی می‌شود.

محمدرضا مودودی، معاون سازمان توسعه تجارت

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: به دنبال تفاهم صورت گرفته میان اتاق تعاون ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان توسعه تجارت، فضای هدفمند آموزشی در قالب مدرسه صادرات راه اندازی خواهد شد.

محمدرضا مودودی در همایش پویش ملی صادرات، گفت: شرکت های کوچک و متوسط ایران سالیانه 2 میلیارد دلار صادرات دارند که این رقم در مقایسه با 50 میلیارد دلار صادرات کشور، رقم ناچیزی است و باید با آموزش های حرفه ای در همه ابعاد، این رقم بیش از این رشد کند.
وی ادامه داد: در فرآیند مدرسه صادرات، توانمندسازی 40 تا 50 هزار واحد کوچک و متوسط فعال در زمینه صادرات، در دوره زمانی 2 ساله در دستور کار قرار می گیرد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: در الگوی جدید آموزش صادرکنندگان، از قالب دوره های مقدماتی و تکمیلی خارج می شویم و برنامه ریزی گسترده تری برای آموزش شرکت های صادرکننده خواهیم داشت.
مودودی اضافه کرد: در مدرسه صادرات، مباحث مختلفی از جمله جزئیات حضور در هیات های تجاری، مطالعات بازار، انجام مذاکره و انعقاد قرارداد به صورت تخصصی آموزش داده می شود و پس از 2 سال، گواهی گذراندن این دوره با تائید سازمان توسعه تجارت به شرکت ها اعطا می شود.
وی با بیان اینکه در مدرسه صادرات به موضوع «برندسازی» پرداخته خواهد شد، گفت: سهم ایران در بازارهای جهانی متناسب با جغرافیا و جمعیت ما نیست و به دلیل چالش هایی از جمله برندسازی، هم اکنون سهم ما از بازارهای جهانی فقط 25 صدم درصد است.
مودودی اضافه کرد: بازارهای جهانی ایران را با نفت و صنایع معدنی می شناسد، در حالی که ما در زمینه های دیگر همچون دارو، صنایع با فناوری بالا (های تِک) و صنایع پلیمری توانمندیم اما نتوانسته ایم این توانمندی را به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

در همین رابطه