رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان بانک‌های ایران و یوکو بانک هند

همایش تجاری ایران و هند 22 اسفند برگزار می‌شود

بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته میان معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران و رایزنان بازرگانی سفارت هند، مقرر شد تا همایش تجاری ایران و هند 22 اسفند برگزار شود. نمایندگان بانک‌های کشاورزی، پاسارگاد و یوکو بانک هند در این همایش حضور خواهند داشت.

08 اسفند 1397
کد خبر : 17781
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دو ماه پس از سفر غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در راس هیاتی تجاری به هند، معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران میزبان رایزنان بازرگانی سفارت این کشور بود. هماهنگی درباره برگزاری همایشی تجاری در حوزه دارو، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی، مواد غذایی و لوازم الکترونیک با حضور فعالان اقتصادی این کشور و نمایندگان بانک‌های ایرانی و هندی مهم‌ترین محور برگزاری این جلسه بود.

بر اساس رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تا این همایش با حضور نمایندگان بانک های ایرانی کشاورزی و پاسارگاد و بانک هندی «یوکو بانک» 22 اسفند سال جاری در اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران 16 دی ماه 97، در راس هیاتی هیاتی متشکل از بیش از 30 تولیدکننده در حوزه دارو و مواد دارویی، تجهیزات پزشکی، سموم دفع آفات نباتی، لوازم و قطعات یدکی خودرو، لوازم الکترونیک، مواد پتروشیمی و شیمیایی، نساجی و صنایع وابسته، گردشگری سلامت و فناوری اطلاعات به همت اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند، همراه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به هند سفر کرده بود.

شناسایی و رفع موانع تجاری و به‌ویژه مشکلات بانکی، حمل‌ونقل، گمرک، مذاکره درباره توافق ترجیحی ایران و هند و سرمایه‌گذاری مشترک در بندر چابهار مهم‌ترین موضوعاتی بود که در سفر رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران به دهلی نو و دیدار با مقام‌های اقتصادی این کشور از جمله رئیس کنفدراسیون صنایع هند (CII)، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت و وزیر تجارت هند بررسی شد.

شافعی در که در اولین روز از این سفر با رئیس فدراسیون سازمان‌های صادرکنندگان هندی دیدار داشت، خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی ایران و هند به‌منظور حل مشکلات و توسعه روابط فعالان اقتصادی دو کشور شد و تاکید کرد: «موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و هند در دستور کار دولت‌ها قرار گیرد».

همچنین در جریان امضای تفاهمنامه اتاق ایران و کنفدراسیون صنعت هند، مقرر شد تا کلیه اطلاعات مرتبط با بخش‌های اقتصادی و صنعتی ایران و هند، به‌ویژه بخش‌های صنعتی دو کشور را در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد و  طرفین موافقت کردند تا سرمایه‌گذاری به‌خصوص سرمایه‌گذاری مشترک و تبادل هیات‌های تجاری را فعالانه در دستور کار خود قرار دهند.

برگزاری نمایشگاه های تجاری و همچنین همکاری در قالب بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط دیگر مفاد این تفاهمنامه بود.

موضوعات :
در همین رابطه