رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت خرید گندم و کلزا در دستور کار دولت

معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: دولت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا را برای بالا بردن تولیدکنندگان این 2 محصول در دستور کار قرار داده است.

10 فروردین 1398
کد خبر : 18153
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: دولت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا را برای بالا بردن تولیدکنندگان این 2 محصول در دستور کار قرار داده است.

برداشت گندم از مزارع اهر در آذربایجان شرقی. عکس: تسنیم، مهدی دایلاری.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت گفت: افزایش خرید تضمینی 2 محصول گندم و کلزا در دستور کار دولت قرار دارد تا تولیدکنندگان بتوانند با انگیزه بیشتر گام‌های مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بردارند.

عباس کشاورز در جریان بازدید مجریان طرح محوری گندم و توسعه دانه‌های روغنی از مزارع منطقه مغان افزود: سیاست دولت بر اساس توسعه کشت دانه‌های روغنی و همچنین گندم استوار است.

وی بیان کرد: در سایه سعی و اهتمام بهره‌برداران و تولیدکنندگان در سه سال گذشته در تولید گندم خودکفا بودیم و در سال چهارم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک و مهم را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت جهاد کشاورزی اضافه کرد: گام مهم و اساسی در بخش کشاورزی رساندن کشور به خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی است زیرا کشورمان وابستگی بسیار شدیدی به واردات آن دارد و به همین دلیل افزایش تولید در دانه‌های روغنی یکی از اهداف مهم و چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی است.

او اظهار کرد: مسئولان با همکاری شرکت‌های خارجی و همچنین شرکت‌های داخلی در حال تکثیر ارقام پر محصول و مقاوم کلزا به بیماری‌ها و آفات هستند به همین دلیل امیدواریم که کشورمان در آینده‌ای نزدیک به واردات انواع بذور کلزا بی‌نیاز باشد.

او گفت: در انتقال دانش فنی واردات بذور مرغوب و موردنیاز به محصول استراتژیک و مهم کلزا گام‌های بسیار مهمی برداشته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در جریان سفر به استان اردبیل از مزارع شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد و گرمی مغان بازدید کرد.

در همین رابطه