رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

در نشست تخصصی فناوری محصول مطرح شد

توسعه صنایع وابسته به صنعت گچ با محوریت ارتقای علمی

نشست تخصصی فناوری محصول با حضور روسای اتاق سمنان و دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان برگزار شد. در این نشست دو طرف بر لزوم همکاری صنعت و دانشگاه برای ارتقای عملی صنایع وابسته به صنعت گچ تاکید کردند.

01 شهریور 1399
کد خبر : 34336
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: سبقه گچ در استان سمنان به سالیان بسیار دور برمی‌گردد طی این سال‌ها این صنعت بسیار توسعه‌یافته و اکثر واحدهای تولیدکننده گچ هم‌اینک صادرکننده هستند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست تخصصی فناوری محصول افزود: فرآوری گچ این روزها در پنل‌های ساختمانی به‌صورت مدرن استفاده می‌شود سعی داریم با فرآوری نوین، گچ را جایگزین دیگر مصالح ساختمانی کنیم، این نکته بسیار مهم است که گچ هم‌اکنون علاوه بر مصالح ساختمانی در صنایع دیگری هم موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: به‌منظور تحقیق و توسعه گچ با دانشگاه سمنان همکاری‌های دوجانبه صورت پذیرفت، تأسیس کانون‌های گچ و نمک به‌منظور ارتقای سطح کیفی محصولات گچ در این دانشگاه شکل‌گرفته است.

جمعه‌ای ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند مناسبات علمی متناسبی در این صنعت به وجود بیاورد و این امکان فراهم نماید تا تجربه کارآفرینان در محیط‌های علمی به اشتراک گذاشته شود.

او اضافه کرد: تجربه و مهارت بسیار مهم‌تر از مسائل تئوری و مبانی باشد دانشجویان باید در کنار اصول مبانی، تجربیات را در کارخانه‌ها کسب کنند. در اتاق بازرگانی سعی کرده‌ایم این امکان را فراهم کنیم تا کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید خبره و کارآفرین در اتاق برگزار شود، دانشگاهیان می‌توانند در این دوره‌ها در کنار فعالان اقتصادی حضورداشته باشند.

محمدتقی قربانیان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان در این نشست اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی و این دانشگاه منعقدشده است، توسعه تجربیات طرفین، ایده پردازی و شتاب در یک رویداد ازجمله موادی که در این تفاهم‌نامه موردتوجه است.

او ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با محوریت دانشگاه پالنده صاف این آمادگی را دارد تا مطالعات علمی و تجربی را در خصوص فرآوری این محصول انجام بدهد

عبدالحمید دربانیان، عضو هیئت‌رئیسه اتاق سمنان در این نشست گفت: مرکز نوآوری گچ می‌تواند کمک‌حال صاحبان صنایع گچ در استان باشد، تأسیس این مرکز با محوریت و درخواست‌های صنایع گچ در استان سمنان صورت پذیرفته است.

او تصریح کرد: از آنجایی که سیاست‌های صنعت گچ با توجه به تمرکز کارخانه‌ها در استان سمنان اتخاذ می‌شود این مرکز می‌تواند دادها و اطلاعات مناسبی به فعالان ارائه کند.

موضوعات :
در همین رابطه