رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت خطرپذیری سوانح طبیعی و غیرطبیعی برگزار می‌شود

همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت خطرپذیری سوانح طبیعی و غیرطبیعی به صورت مجازی، دهم دی‌ ماه برگزار می‌شود و افزایش آگاهی‌های اجتماعی، تقویت بنیه علمی، به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و افزایش اثربخشی سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه از جمله مهم‌ترین اهداف آن به شمار می‌رود.

10 دی 1399
کد خبر : 36138
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت خطرپذیری سوانح طبیعی و غیرطبیعی، از سوی شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه به صورت مجازی دهم دی ماه برگزار می‌شود.

شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، با همکاری وزارت کشور، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، انجمن جامعه شناسی ایران، شورای انجمن‌های علمی ایران، انجمن علمی مطالعات صلح ایران و انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، دومین همایش خود را با موضوع «نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت خطرپذیری سوانح طبیعی و غیرطبیعی» برگزار می‌کند.

این همایش به صورت مجازی، دهم دی‌ ماه برگزار می‌شود و افزایش آگاهی‌های اجتماعی، تقویت بنیه علمی، به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و افزایش اثربخشی سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت خطرپذیری سوانح طبیعی و غیرطبیعی از جمله مهم‌ترین اهداف آن به شمار می‌رود.

تجربه‌های موفق سازمان‌های مردم‌نهاد در جهان و منطقه، تجربه‌های ملی و محلی سازمان‌های مردم‌نهاد،آینده پژوهی، پیشنگری و پیشگیری، ایجاد آگاهی ملی، آماده‌سازی، توان‌افزایی، و افزایش تاب آوری (از جمله آموزش و افزایش دانش و مهارت‌های تخصصی)،اصلاحات ساختاری، بهبود فرایندها و رفع خلاء و موانع حقوقی و قانونی (مانند بیمه و…)، مطالبه‌گری و کنش انتقادی فعال،ایجاد و توسعه پایگاه و سامانه جامع اطلاعات، افزایش سرمایه‌های اجتماعی، ایجاد شفافیت و اعتماد عمومی، شیوه‌های تعامل و همگرایی سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت و دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط (مجریه، مقننه، قضاییه، انتظامی و…)، شیوه‌های تعامل و همگرایی سازمان‌های مردم‌نهاد با اجتماعات محلی، پیامدهای روانی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی ناشی از سوانح طبیعی و غیرطبیعی، راهبردهای خروج بهنگام سازمان‌های مردم‌نهاد از منطقه سانحه دیده از محورهای این همایش هستند.

علاقه‌مندان برای شرکت در همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت خطرپذیری سوانح طبیعی و غیرطبیعی، می‌توانند به اینجا مراجعه کنید.

در همین رابطه