رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور با مردم سمنان

تحقق توسعه نیازمند زیرساخت است

علی‌اصغر جمعه‌ای می‌گوید: تحقق توسعه نیازمند تأمین زیرساخت‌هایی است و در استان سمنان، می‌توان از امکانات حوزه فناوری برای تحقق این امر استفاده کرد.

15 آبان 1400
کد خبر : 40230
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: مسئله توسعه یک سلسله زیرساخت نیاز دارد و ازآنجایی‌که سمنان در زمینه فناوری رتبه ۶ را دارد، می‌توان برای توسعه استان از زمین‌های بلااستفاده بهره برد و زیرساخت‌های فناوری در حوزه آب را نیز توسعه داد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، با جمعی از نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم سمنان افزود: در بخش پساب که بسیاری از پساب‌ها به زمین‌های بلااستفاده می‌ریزد و اگر توجه به این مسئله شود، دیگر نمی‌توان از همان زمین هم بهره لازم را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: البته در زمینه پسماند در شهری مانند سمنان لوله‌کشی انجام شده، اما مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

جمعه‌ای اظهار کرد: تمام آب‌ها و روان آب‌ها و آبی که از بارش باران به دست می‌آید، متأسفانه هدر می‌رود، درصورتی‌که با برنامه‌ریزی می‌توان برای آبخوان‌ها و حوضه آبخیزداری از آنها بهره ببریم.

رئیس اتاق سمنان گفت: متأسفانه خشک‌سالی در این استان باعث شده تا برخی از دشت‌های استان فروکش کند.

جمعه‌ای ادامه داد: در بخش گاز، حوزه صنعت معدن استان نیاز شدید دارد و از سوی دیگر در زمستان وسایل گازسوز که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد، مشکل گاز در استان زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی بسیار مهم است و باید مدنظر قرار بگیرد و می‌توان با ایجاد سرمایه در گردش، بخش گردشگری درآمد چندین برابر داشته باشد.

رئیس اتاق سمنان بر لزوم تفویض اختیار به شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و بخش خصوصی تأکید کرد.

موضوعات :
در همین رابطه