رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب زاده در نشست کارگروه توسعه زیرساخت‌های کرمان

5هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کرمان اضافه می‌شود

رئیس اتاق کرمان می‌گوید: طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو، از مجموع ظرفیت 20 هزار مگاوات برقی که در دو سال آتی ایجاد خواهد شد، 5 هزار مگاوات در استان کرمان تولید می‌شود.

03 آذر 1400
کد خبر : 40508
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: بنا بر اعلام وزیر نیرو برنامه تولید 20 هزار مگاوات برق طی دو سال آینده تدوین و مقرر شده شرکت ماهتاب گستر به‌عنوان یک شرکت کرمانی سرمایه‌گذار در حوزه نیروگاه‌ها، 5 هزار مگاوات از این طرح را در کرمان تولید کند تا بتوان بخشی از مشکل کمبود برق استان را حل کرد.

 سیدمهدی طبیب زاده در نشست کارگروه توسعه زیرساخت‌های استان افزود: سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استان در قالب طرح‌های صنعتی و معدنی در حال اجراست که متأسفانه زیرساخت‌های استان متناسب با نیاز این طرح‌ها نیست.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود گاز به یک نگرانی عمیق تبدیل شده است، ادامه داد: احداث خط یازدهم گاز کشور که استان کرمان را نیز شامل می‌شود، هنوز آغاز نشده و در حوزه برق و آب نیز با مشکلاتی روبرو هستیم.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: با شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذار برای تولید برق و آب مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم مانند شرکت ماهتاب گستر سایر شرکت‌های بخش خصوصی نیز بتوانند در این زمینه همکاری کنند تا نگران سرمایه‌گذاری‌ها در آینده نباشیم.

رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: در کارگروه توسعه زیرساخت‌های استان که از سال گذشته شکل گرفته مقرر شده نیازهای ضروری سرمایه‌گذاری‌های آتی استان مشخص تا پروژه‌های اولویت‌دار متناسب با توانمندی بخش خصوصی به‌خوبی اجرا شوند.

در ادامه رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق کرمان گفت: سال گذشته در مصوبه شورای گفت‌وگو مقرر شد دستگاه‌های اجرایی با همکاری اتاق و استانداری کرمان سند توسعه زیرساخت‌های استان را تهیه کنند تا برای کمبود زیرساخت‌های استان با توجه به توسعه صنعتی آن چاره‌ای اندیشیده شود.

علی نقوی، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها برنامه‌های توسعه‌ای خود را ارائه داده‌اند و طبق این برنامه برای اجرای این طرح‌ها در آینده با مشکل تأمین گاز و برق روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در زمینه تأمین زیرساخت‌های استان با چشم‌انداز حداقل 5 ساله به یک دستورالعمل مشخص برسیم تا در حوزه تأمین کمبودهای برق بتوان چندین نیروگاه با کمک بخش خصوصی در استان ایجاد کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با اشاره به اینکه توسعه استان با مدل زیرساخت‌های آن هماهنگی ندارد، گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی به معنی مقاومت اقتصاد در برابر چالش‌های بیرون محقق نشده و برای تأمین برق موردنیاز استان به‌ویژه در سال‌های آینده نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری به‌ویژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر داریم.

حمیدرضا حبیبی افزود: دولت منابع تولید انرژی و منابع مالی آن را نیز ندارد و افزایش بهره‌وری و تولید از طریق صنایع بهترین راهکار جبران کمبود انرژی است.

وی ادامه داد: سرعت رشد صنایع ما بسیار زیاد است که با تحقق 20 هزار مگاوات تولید برق باز هم با کمبود برق روبرو خواهیم شد.

در این نشست نمایندگان شرکت ماهتاب گستر نیز به ارائه برنامه‌های خود در رابطه با تولید انرژی و احداث نیروگاه‌ها پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه