رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق ساری افتتاح شد

با حضور مسئولان بسیج تجار و اصناف کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ساری افتتاح شد.

20 آذر 1400
کد خبر : 40713
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری افتتاحیه گفت: وظیفه ما خدمت است و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها بتوانیم مشکلات تجار و بازرگانان را حل کنیم.

عبداله مهاجر دارابی در مراسم افتتاح دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ساری، افزود: قطعاً بسیج ظرفیت‌های مهمی دارد که در حوزه صادرات و واردات به کمک بخش خصوصی می‌آید و ما از حضور آنها در کنار فعالان اقتصادی امنیت خاطر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اقداماتی که در بخش صادرات مرکبات صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد، هفته گذشته با همکاری استاندار مازندران و به پیشنهاد اتاق، قیمت مرکبات به‌صورت «سردرختی» 9 هزار تومان و در بازار شب عید 13 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شد و تصویب این قیمت‌ها، فرصت سوءاستفاده دلالان را کاهش داد.

بسیج تجار، تسهیل‌کننده صادرات و واردات است

دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه هرجایی بن‌بست بوده است، بسیج با ورود خود توانست مشکلات را حل کند، افزود: کار ما در دفتر تخصصی بسیج تجار، پر کردن شکاف‌های مردم و نظام در حوزه اقتصادی است.

جواد اسلامی با اشاره به افتتاح دفاتر بسیج تجار در شهرهای مختلف، اعلام کرد: این دفاتر با یک رئیس، دبیر و شورای هفت نفره تشکیل می‌شود و بحث‌های حفاظتی مانند عدم دو تابعیتی بودن اعضا نیز مدنظر است.

وی تأکید کرد: در این شورا، برای شخص تاجر کار نمی‌کنیم بلکه فعالیت ما برای رونق صادرات و واردات است. بنابراین ما حامی شخص نیستیم؛ بلکه حامی واردات و صادرات و تسهیل‌کننده در روند تجارت هستیم.

دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: اکنون که در جنگ اقتصادی قرار داریم؛ نیازمند رزمایش اقتصادی در کشور هستیم و کاری که دفاتر بسیج تجار می‌توانند انجام دهند همین است که هماهنگی و همدلی بین بسیج و اتاق‌های بازرگانی برای حل مسائل اقتصادی موج بزند.

ظرفیت پایانه‌های صادراتی مورد توجه باشد

مسئول بسیج اصناف مازندران با بیان اینکه شرایط امروز می‌طلبد که کارها با انسجام بیشتری دنبال شود، افزود: هر کسی برای نظام و انقلاب کار کند بسیجی است؛ عضو بسیج بودن و کارت بسیجی داشتن فرع است، باید با کار انقلابی و دغدغه‌مندی، گره کار مردم را حل کنیم.

محمد ابراهیمی از زحمات رئیس و هیات رئیسه اتاق ساری که برای بخش تولید کم نگذاشتند و پیگیر مشکلات فعالان اقتصادی هستند، قدردانی و اظهار کرد: با حضور اتاق، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و رسانه‌ها باید بازدید میدانی از توانمندی‌های اقتصادی استان داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مشکلات بخش صادرات مازندران با پیگیری حل شود و از ظرفیت پایانه‌های صادراتی در استان به شکل درستی استفاده کنیم.

بسیج، ظرفیت مهم انقلاب است

مسئول دفتر بسیج شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، و مدافعان حرم اهل‌بیت علیهماالسلام، اشاره‌ای به تفاهم‌نامه سال 1395 بسیج اصناف و اتاق ایران مبنی بر تشکیل بسیج تجار داشتند.

علی درویش بسیج را یک ظرفیت مهم برای انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: ساختار و تشکیلات بسیج، ماهیت انقلابی دارد و این نهاد مقدس در هر دستگاهی برای خدمت به مردم کشور آماده است.

وی ادامه داد: مسئول بسیج نه در عرض، که باید در کنار و در طول خدمات رئیس دستگاه قرار داشته باشد که هم‌افزایی صورت بگیرد.

مسئول دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران گفت: وضعیت اقتصادی نامطلوبی داریم. در تجارت و تولید مشکلاتی وجود دارد که باید در کنار هم و با روحیه جهادی آنها را رفع کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه