رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رابین ناندی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

یونیسف به دنبال همکاری سودمند با اتاق ایران برای ارتقای زندگی کودکان است

نماینده یونیسف در تهران بر ضرورت همکاری با اتاق ایران در حوزه‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و تغذیه با هدف ارتقای کیفیت زندگی کودکان تاکید کرد.

08 بهمن 1400
کد خبر : 41378
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نماینده یونیسف در ایران با تاکید بر اینکه دفتر یونیسف در تهران به دنبال همکاری در زمینه‌های زیادی با اتاق ایران برای ارتقای زندگی کودکان است، گفت: فرصت‌های بسیار مغتنمی در همه حوزه‌های مرتبط با کودکان از جمله بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی، تغذیه کودکان و بهداشت آب برای همکاری دو طرف وجود دارد.

رابین ناندی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: هدف اصلی ما این است که دولت جمهوری اسلامی ایران را از طریق فعالیت‌هایمان از جمله از طریق همکاری با اتاق ایران حمایت کنیم تا در این حوزه‌ها بتواند عملکرد ثمربخش‌تری داشته باشد.

او با بیان اینکه اتاق ایران مزیت نسبی بسیار خوبی در ایجاد ابتکارات مختلف دارد و ما می‌توانیم بیشتر از آن و بخش خصوصی درس بگیریم ادامه داد: اتاق ایران متعهد است که از طریق ارتقا اقتصاد بتواند خدمات اجتماعی را بهبود بخشد و ما هم به ارتقا و بهبود خدمات اجتماعی متعهد هستیم و بنابراین فکر میکنم فعالیت ما و اتاق مکمل هم خواهد بود.

ناندی تاکید کرد: باید تلاش کنیم به یک روش همکاری دست پیدا کنیم که برای هر دو طرف ثمربخش باشد.

نماینده یونیسف در ایران با اشاره به اینکه کودکان با توجه به شرایط روز در معرض خطرات جدیدی هستند که مقابله با آنها نیازمند برنامه‌ریزی و مطالعه است بیان کرد: شیوع کرونا علاوه بر خطر سلامتی باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده و سرعت رشد اقتصاد را کاهش داد. همینطور بهداشت، تغذیه و آموزش کودکان دچار اختلال شد. کودکان ماه ها نتوانستند مدرسه بروند و کودکانی که در اقشار آسیب‌پذیر جامعه بودند به دلیل نداشتن امکانات آموزش از راه دور نتوانستند آموزش مناسب و ثمربخشی داشته باشند. بنابراین این اختلالات کودکان را بیشتر از همیشه در معرض خطرات مختلف قرار داد.

او ادامه داد: بحث تحریم‌های اقتصادی هم اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داد به گونه‌ای که اثرات آن را بیش از همه در زندگی کودکان مشاهده می‌کنیم. در کنار همه این‌ها ایران کشوری است که بسیار در معرض سوانح طبیعی مانند سیل و زلزله قرار دارد. آلودگی هوا و کم‌آبی هم وجود دارند که خطرات زیادی را برای کودکان و کیفیت زندگی آنها ایجاد می‌کنند. برای مقابله با همه این خطرات باید با هم همکاری کنیم.

در همین رابطه