رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

عملیات احداث مدرسه اوتیسم کرمان آغاز شد

به همت یک شرکت راهسازی و ساختمانی، مدرسه اوتیسم کرمان با زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع در دوطبقه و با پیش‌بینی حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا بهمن‌ماه ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.

23 اسفند 1400
کد خبر : 41904
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عملیات احداث مدرسه اوتیسم کرمان در آئینی با حضور امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس، رئیس و برخی اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، جمعی از مدیران استانی و فعالان اقتصادی آغاز شد.

رئیس اتاق کرمان در این آئین گفت: راه اندازی مدرسه اوتیسم مدت‌ها پیش مطرح بود و چندین خیر نیز برای احداث آن اعلام آمادگی کردند که در نهایت شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵ ساخت این مدرسه را بر عهده گرفت.

سیدمهدی طبیب‌زاده، با بیان اینکه سعی می کنیم این مدرسه مطابق با استانداردهای جهانی برای کودکان اوتیسم ساخته شود، افزود:  بهترین مدرسه اوتیسم کشور را در کرمان خواهیم ساخت.

وی تصریح کرد: اتاق کرمان محور اتفاقات بزرگ در کرمان شده که در همین زمینه نیز مدرن‌ترین مرکز پیشرفته نابینایان کشور با محوریت اتاق در حال احداث است و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

طبیب زاده، بیان کرد: همچنین اقداماتی برای ناشنوایان، معلولان ذهنی حرکتی و سایر افراد توان‌خواه در آینده‌ای نزدیک در دستور کار اتاق کرمان قرار می گیرد.

در ادامه این آئین استاندار کرمان از اقدام اتاق کرمان برای راه اندازی پویش «کرمان دانا» و احداث 120 مدرسه در سطح استان قدردانی و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌ها این مدرسه در سریع ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا محیطی مناسب برای کودکان اوتیسم و خانواده‌های آنها فراهم شود.

علی زینی وند، در ادامه بر مناسب‌سازی شهری، ادارات و ساختمان‌ها برای استفاده گروه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در حوزه ساخت و ساز، شهرداری‌ها و نظام مهندسی کار طراحی معابر و ساختمان‌ها را با توجه به شرایط جسمی گروه‌ها انجام دهند.

وی همچنین به کمبود فضای آموزشی در استان از جمله شهر کرمان اشاره و از خیران مدرسه‌ساز برای جبران این کمبود قدردانی کرد و گفت: در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان این مسئله گزارش داده شده و قرار است در برنامه چهار ساله دولت و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان و کمک خیران، سرانه فضای آموزشی در استان ارتقا یابد و به حد استاندارد برسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵، نیز گفت: مدرسه اوتیسم کرمان توسط این شرکت با زیربنای یک‌هزار و ۲۵۰ مترمربع و در دوطبقه در محل خیابان سپه احداث می‌شود.

محسن ضرابی، ادامه داد: مدرسه اوتیسم کرمان با پیش‌بینی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا بهمن‌ماه ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.

در پایان این آئین هدایایی به دانش آموزان اوتیسم اهدا شد.

موضوعات :
در همین رابطه