رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان

رابطه صنعت و دانشگاه با ارتقای سطح تکنولوژی تقویت می‌شود

رئیس اتاق کرمان می‌گوید: صنایع ایران به‌واسطه محرومیت نسبی از تکنولوژی پیشرفته، احساس نیاز کمتری به دانشگاه احساس می‌کنند و با بالا بردن سطح تکنولوژی می‌توان ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کرد.

22 فروردین 1401
کد خبر : 42104
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با اشاره به توانمندی و علاقه‌مندی اساتید دانشگاه برای ارتباط با صنعت و همچنین نیاز صنعت به دانشگاه، گفت: این ارتباط آن‌چنان‌که باید شکل نگرفته و شاید یکی از دلایل آن عدم احساس نیاز صنایع به دانشگاه است زیرا از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده نمی‌کنند.

سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر بتوانیم سطح تکنولوژی را در صنعت بالا ببریم، صنایع خود علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه خواهند شد.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» بیان کرد: در سال گذشته کارگروه تحقق شعار توسط اتاق کرمان مصادیق پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مشخص کرد و پیگیری‌های لازم انجام شد که پیشنهاد می‌شود در حوزه دانش‌بنیان نیز چنین اتفاقاتی در سال جاری برنامه‌ریزی شود.

طبیب زاده افزود: اتاق کرمان تجربه لازم را دارد و می‌تواند بستر را آماده کند و از سوی دیگر دانشگاه دانش کافی را ارائه دهد تا در حوزه دانش‌بنیان نیز همکاری‌های خوبی شکل گیرد.

وی گفت: حتماً دلایلی وجود دارد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان بیشتر از 60 مورد نشده‌اند، نقش کمی در درآمد ناخالص داخلی دارند و فضای کسب‌وکار برای آنها مناسب نیست، که همه این موارد باید بررسی و پیگیری شوند.

در این نشست دکتر رنجبر، معاون پژوهشی، دکتر ثمره صلواتی، رئیس حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت و دکتر نظام‌آبادی، پور معاون پژوهشی سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان و همچنین دکتر رستمی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان حضور داشتند.

اتاق کرمان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان همکار برگزیده دانشگاه شهید باهنر کرمان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه انتخاب شد و به همین منظور معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان و جمعی از اساتید با حضور در اتاق کرمان، این انتخاب را با اهدای لوح تقدیر به سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان تبریک گفتند.

موضوعات :
در همین رابطه