رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از درآمد «اپل» در سال 2016

کاهش دو رقمی درآمد اپل پس از 15 سال از چه حکایت می‌کند؟

درآمد اپل از 234 میلیون دلار، به 216 میلیون دلار رسیده است و 18 میلیون دلار نیز در فروش آی‌فون، افت داشته است.

09 آبان 1395
کد خبر : 5026
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اپل به تازگی مک‌بوک جدید خود را معرفی کرده و با سر و صدای آن، اخبار منفی را پوشش داده است.

اپل گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 را به تازگی منتشر کرده است. آنچه اعداد این گزارش روایت می‌کنند، با انتظارات در تضاد قرار دارد. برای اولین بار از سال 2001، این شرکت سال مالی 2016 را با فروش پایین‌تری نسبت به سال گذشته به پایان رساند.

درآمد اپل از 234 میلیون دلار، به 216 میلیون دلار رسیده است و 18 میلیون دلار نیز در فروش آی‌فون، افت داشته است. کاهش فروش اپل، به آن بدی که به نظر می‌رسد، نیست. چرا که در سال گذشته، بعد از رونمایی از اولین آی‌فون با صفحه نمایش بزرگ، این کمپانی با تقاضای غیرمعمول مشتریان مواجه شد.

با این وجود، تحلیل‌های کارشناسان نسبت به فروش امسال اپل، خوش‌بینانه است.اپل می‌تواند رشد خود را در سال 2017، برگرداند.کاهش درآمد دورقمی اپل، به این استدلال دامن می‌زند که این کمپانی، خلاقیت و نوآوری خودش را از دست داده است و به تولیدات جدیدی برای افزایش رشد خود نیاز دارد.

این کمپانی، خبرسازی‌های زیادی طی ماه‌های گذشته انجام داده است. دو ماه پیش، اخبار از فرار مالیاتی این شرکت حکایت می‌کرد، بر اساس یک تحقیق طولانی،کمیسیون اروپا به اپل دستور داده است 13 میلیارد یورو برابر با 14.5 میلیارد دلار برای شرکت‌های تابعه‌اش در ایرلند پرداخت کند. ایرلند مزایای مالیاتی غیرقانونی به اپل اعطا کرده بوده و حالا اتحادیه اروپا در صدد است با آن برخورد کند. این کمیسیون استدلال کرده بود که اپل از مزایای بی‌دلیل مالیاتی طی سال‌های 2003 تا 2014 بهره برده، که نقض قوانین اتحادیه اروپا بوده است.

از طرف دیگر، اگرچه درآمد اپل امسال کاهش یافته، اما توانسته است بار دیگر عنوان باارزش‌ترین برند سال را از آن خود کند. طی یک سال گذشته، ارزش آن 6 درصد رشد کرده و به 154.1 میلیارد دلار رسیده است. گردش مالی این برند 233.7 میلیارد دلار و میزان تبلیغات این شرکت نیز 1.8 میلیارد دلار بوده است.

موضوعات :
در همین رابطه