رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در همایش تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه مقرر شد

ترسیم طرح توسعه تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه

همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیات تجاری-سرمایه‌گذاری منطقه ولگاگراد روسیه در اتاق مازندران برگزار شد.

15 آبان 1395
کد خبر : 5131
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیات تجاری-سرمایه‌گذاری منطقه ولگاگراد روسیه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران، معاون کمیته اقتصاد ولگاگراد، معاون اتحادیه و فعالان اقتصادی منطقه ولگاگراد فدراسیون روسیه در اتاق مازندران برگزار شد.

رئیس اتاق مازندران بابیان اینکه در حال حاضر مناسبات تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه مطلوب نیست، گفت: باید طرح توسعه تجاری مازندران و ولگاگراد ترسیم شود.

عبدالله مهاجر گفت: مازندران در بخش کشاورزی مرکبات، لبنیات، مرغ و طیور، ماهیان سردابی و گرمابی و گل و گیاه و در حوزه صنایع کوچک و متوسط رتبه بالایی در کشور دارد.

مهاجر با اشاره به اینکه مازندران از نظر علمی و دانشگاهی از رتبه بالای کشوری برخوردار است، خاطرنشان کرد: استان ولگاگراد مشابهت‌های زیادی از لحاظ کشاورزی و صنعتی با استان مازندران دارد و می‌توانیم از جهت تجاری ارتباط خوبی برقرار کنیم.

رئیس اتاق مازندران بابیان اینکه باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را کرد، یادآور شد: در حوزه ارتباطات و روابط تجاری در جایگاه مناسبی قرار نداریم و باید به‌عنوان مسئولان بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرارگرفته و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

رئیس اتاق مازندران با اعلام اینکه این استان از ظرفیت بسیار مناسب کشاورزی و گردشگری برخوردار است، افزود: استان ولگاگراد هم ظرفیت مناسبی دارد و می‎توانیم آینده خوبی برای ارتباط تجاری برای دو استان ترسیم کنیم.

مهاجر با اشاره به‌تناسب کاری ولگاگراد و مازندران تأکید کرد: آمادگی همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با هیات تجاری منطقه ولگاگراد راداریم.

وی در پایان افزود: برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد تا از این رفت‌وآمدها خروجی مناسبی داشته باشیم.

ظرفیت تبادل کشاورزی و دانشگاهی میان استانهای ولگاگراد و مازندران وجود دارد

معاون کمیته اقتصاد استان ولگاگراد فدراسیون روسیه در این همایش گفت: ظرفیت‌های تبادل کشاورزی و دانشگاهی بین استان‎های ولگراد و مازندران وجود دارد.

آلکساندر سانیف با اعلام این مطلب افزود: برای نخستین بار است که به ایران سفر کردم و این دیدار در پی سفر رئیس اتاق بازرگانی به استان ولگاگراد بود.

وی تصریح کرد: هیات‌های مختلفی وارد استان ولگاگراد شدند اما از همه بهتر استان مازندران بود و درباره همکاری دو طرف باهم کنار آمدیم، اکنون پس از دو روز مذاکره در تهران و بازدید به مازندران سفر کردیم.

معاون کمیته اقتصاد استان ولگاگراد فدراسیون روسیه بابیان اینکه دیدارهای دیگری نیز در تهران با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، افزود: امروز نیز با نمایندگی بیزنس ولگاگراد، نمایندگی اتاق بازرگانی و نماینده‎ای از دانشگاه با یکدیگر به مازندران آمدیم تا به یکی از اهداف خود در زمینهٔ تبادلات دانشگاهی مازندران و کشاورزی برسیم.

آلکساندر سانیف ادامه داد: جمعیت استان ولگراد دو میلیون و 600 نفر است، استان ما یک استان تولیدی است و هسته تولیدی نیز پتروشیمی، آهن، ماشین‎آلات، ساخت‌وساز، دامداری، مرغداری و کشاورزی داشتیم که امسال این محصولات 4 میلیون تن بوده است.

وی بیان داشت: در زمینهٔ کشت گل و گیاه می‎توانیم ‎تبادلات خوبی داشته باشیم ضمن اینکه ولگاگراد یک منطقه توریستی است.

معاون کمیته اقتصاد استان ولگاگراد فدراسیون روسیه گفت: رئیس اتاق بازرگانی، نمایندگانی از چند شرکت صنعتی، کشاورزی و دانشگاه حرفه‌وفن در این هیات تجاری روسی حضور دارند.

در پایان این همایش فعالان اقتصادی در زمینه‌های کشاورزی، دانشگاهی و صنعت و بازرگانی به‌طور رودررو یا یکدیگر مذاکره کردند.

 

موضوعات :
در همین رابطه