رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

انتخابات امریکا با فروش شرکت‌ها چه کرده است؟

استارباکس یکی از شرکت‌هایی است که انتخابات، روی کاهش فروش آن تاثیر زیادی داشته است.برندهای مک‌دونالد، یام، و محصولات آشپزخانه لویزیانا نیز گفته‌اند انتخابات روی میزان فروش آن ها تاثیر داشته است.

15 آبان 1395
کد خبر : 5153
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
استارباکس یکی از شرکت‌هایی است که انتخابات، روی کاهش فروش آن تاثیر زیادی داشته است.برندهای مک‌دونالد، یام، و محصولات آشپزخانه لویزیانا نیز گفته‌اند انتخابات روی میزان فروش آن ها تاثیر داشته است.

هوارد شولتز، مدیرعامل استارباکس

استارباکس اعلام کرده است نبرد بین ترامپ و کلینتون، ممکن است برخی مشتریان را به حاشیه براند. هوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس، ضمن تایید و طرفداری از هیلاری کلینتون، گفته است:«تا کنون سابقه نداشته است که این چنین نگران نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری باشیم.»

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان مانی، شولتز گفته است که او و دیگر مدیران اجرایی به تازگی در چین و ژاپن بوده‌اند و دیده‌اند که رقابت بین کلینتون و ترامپ، مسئله‌ای است که همه درباره آن صحبت می‌کنند.

یکی دیگر از مدیران اجرایی استارباکس می‌گوید که رشد فروش آن‌ها در ژاپن، چین و اروپا کم‌تر از امریکا بوده است. البته شولتز معتقد است این طبیعی است و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، همه‌چیز به حالت عادی برمی‌گردد:«من فکر می‌کنم همه به دوران پساانتخابات امیدوارند تا رفتار مشتریان به حالت عادی برگردد.» سهام استارباکس، امسال 11 درصد افت ارزش داشته است.

به جز استارباکس، برندهای مک‌دونالد، یام، و محصولات آشپزخانه لویزیانا نیز گفته‌اند انتخابات روی میزان فروش آن ها تاثیر داشته است.

سی‌ان‌ان‌مانی، گزارش دیگری نیز در خصوص وضعیت اقتصاد امریکا قبل از انتخابات منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، وزارت کار آمریکا گزارش اشتغال این کشور را منتشر کرد که یکی از مهمترین شاخص برای ارزیابی سلامت اقتصاد است.

 اقتصاد آمریکا توانسته بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ را جبران کند. میزان بیکاری این کشور در حال حاضر ۵ درصد است که در سال ۲۰۰۹ این شاخص ۱۰ درصد گزارش شده است. از آن زمان تاکنون اقتصاد این کشور ۱۳.۷ میلیون شغل ایجاد کرده است.البته ناگفته نماند که  سرعت جبران بحران اقتصادی کند بوده است. 

در حال حاضر رشد اشتغال‌زایی کند شده است. برخی کارشناسان براین باورند که اقتصاد این کشور کاملا شاغل است و به همین دلیل افت رشد اشتغالزایی طبیعی است. در سال گذشته آمریکا ۲.۶ میلیون کار در کشور ایجاد کرده که بیشترین افزایش را از سال ۱۹۹۹ تا کنون داشته است. 

البته ترامپ مدتی است در تلاش است که ثابت کند آمار اشغال منتشر شده در کشور ساختگی است. او فکر می کند که آمار بیکاری این کشور ۵ درصد نیست، بلکه ۹.۷ درصد است.

در همین رابطه