رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

گفت‌وگوی پایگاه خبری اتاق ایران با اسدالله عسگراولادی

موسپید تجارت اثر پیروزی ترامپ را بر اقتصاد ایران چطور می‌بیند؟

عسگراولادی با قاطعیت خطر ترامپ را برای اقتصاد ایران رد می‌کند و می‌گوید:«ما با امریکا که روابطی نداریم و پس برای ما فرقی ندارد. انشاءالله که برای روابط مان با اروپا هم تاثیر نگذارد. ارزش یورو هم پایین نیامده اما دلار مقداری ارزش خود را از دست داده است. در نتیجه حداقل تا سه ماه آینده برای ما اثری نخواهد داشت.»

19 آبان 1395
کد خبر : 5259
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اسدالله عسگر اولادی، از نسل پیران متشرع بازار، از محله عودلاجان تهران و سرمایه‌ای صفر از 12 سالگی وارد بازار شد و به لقب سلطان خشکبار رسید. عسگراولادی فعالیت تجاری خود را رسما از دهه 30 آغاز کرده و حالا در سن 83 سالگی، هم‌چون سال‌های جوانی مشغول گسترش فعالیت‌هایش است.

عسگراولادی به خاطر چند دهه جهان‌بینی از دنیای تجارت به عنوان کارشناسی زبده به حساب می‌آید که نظرات او با واقعیت اقتصاد عجین است. او حالا با قاطعیت خطر پیروزی ترامپ را بر اقتصاد ایران رد می‌کند.

اسدالله عسگراولادی، در تحلیل نتیجه انتخابات امریکا برای ایران و برجام به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید:«پیروزی ترامپ هیچ اثری روی اقتصاد ما ندارد، برای ما ترامپ و آن خانم یکی بودند. آنچه مهم است این است که این آقا حرف‌هایی پیش از انتخابات زده بود که زیر برجام می‌زند. اما الان نمی‌تواند این کارها را بکند، چرا که برجام قوانین محکمی دارد و هیچ دولتی نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرد.»

این پیر تجارت خطر ترامپ را برای تمام روابط تجاری ایران رد می‌کند و می‌گوید:«ما با امریکا که روابطی نداریم و پس برای ما فرقی ندارد. انشاءالله که برای روابط مان با اروپا هم تاثیر نگذارد. ارزش یورو هم پایین نیامده اما دلار مقداری ارزش خود را از دست داده است. در نتیجه حداقل تا سه ماه آینده برای ما اثری نخواهد داشت.»

عسگراولادی که ریاست اتاق ایران و چین را نیز بر عهده دارد، معتقد است تا دو ماه آینده برجام استحکام بیشتری پیدا خواهد کرد. او می‌گوید:«تا 2 ژانویه، ترامپ بر مسند کار نخواهد آمد و هنوز دو ماه اوباما در کاخ سفید باقی خواهد ماند. بالاخره در این دو ماه اوباما کارهایی انجام می‌دهد که ترامپ وقتی روی کار آمد، نتواند آن را خراب کند.»

در همین رابطه