رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

محمود اولیایی در نشست سیاست‌گذاری رویداد ملی سلامت، محیط‌زیست و پایداری

فعالان اقتصادی باید تولید مسئولانه را یاد بگیرند

محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران می‌گوید توسعه پایدار از مسیر تولید مسئولانه می‌گذرد و فعالان اقتصادی باید تولید مسئولانه را یاد بگیرند.

10 بهمن 1401
کد خبر : 55472
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دومین نشست سیاست‌گذاری رویداد ملی سلامت، محیط‌زیست و پایداری در اتاق ایران برگزار شد. محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در ابتدای این نشست با تأکید بر ضرورت حفظ ارتقا سلامت جامعه از طریق نگاه فعالانه به محیط‌زیست گفت: فعالان اقتصادی باید تولید مسئولانه را یاد بگیرند و به آن پایبند باشند و بدانند توسعه پایدار از مسیر تولید مسئولانه می‌گذرد.

نسترن کشاورز عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس شورای علمی رویداد ملی سلامت، محیط‌زیست و پایداری نیز در این نشست با بیان اینکه در این شورا 35 نفر عضو هیات علمی در 7 محور فعالیت می‌کنند ادامه داد: بر اساس رویکرد ارتقا سلامت، سلامت ماحصل شرایط زندگی است. بیش از سه چهارم عوامل تعیین‌کننده سلامت در خارج از وزارت بهداشت قرار دارند و ناشی از عوامل اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه در ایران به عوامل اجتماعی و محیط‌زیستی کمتر توجه می‌شود و هدف این رویداد برقراری ارتباط بین سلامت انسان، محیط‌زیست سالم و توسعه پایدار است ادامه داد: در این اینکه باید بنگاه‌های سود ده داشته باشیم شکی نیست. اما باید محیط‌زیست سالمی هم داشته باشیم.

او با بیان اینکه محورهای هفت‌گانه این رویداد عبارت‌اند از ارتقای سلامت جامعه و سلامت هوا و اقلیم، ارتقای سلامت جامعه، دسترسی و سلامت آب، ارتقای سلامت جامعه، حفاظت و سلامت خاک، ارتقای سلامت جامعه، مصرف بهینه و پایدار انرژی، ارتقای سلامت جامعه، تنوع زیستی و سلامت گیاهان، ارتقای سلامت جامعه، تنوع زیستی و سلامت جانوران و ارتقای سلامت جامعه، مدیریت بهینه پسماند و پساب‌ها، ادامه داد: عملکرد شرکت‌ها در 7 حیطه بهبود و ارتقای محیط‌زیست، حفاظت و پیشگیری از آسیب به محیط‌زیست و تهدیدات زیست‌محیطی، پایش، کنترل و به حداقل رساندن آسیب به محیط‌زیست، کاهش مواجهه با تهدیدات ناشی از آسیب به محیط‌زیست، جبران آسیب به محیط‌زیست و بازتوانی، سازگاری با تغییرات اقلیم و تاب‌آوری و در نهایت جلب مشارکت حداکثری و پایدار مردمی و همکاری بین بخشی، در جریان این رویداد ارزیابی و بررسی خواهد شد.

در این نشست گزارش عملکرد از فعالیت شورای علمی این رویداد نیز ارائه شد. رویداد ملی سلامت، محیط‌زیست و پایداری قرار است در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

در همین رابطه