رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نفت در بورس عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از بازگشایی نماد گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی خبر داد.

21 اسفند 1401
کد خبر : 55826
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم راه اندازی گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی که با حضور وزیر نفت و وزیر اقتصاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید در شرایط تحریم آسیب‌پذیر باشیم، عرضه نفت در بورس را تحقق بند 13 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: همه سازمان‌ها بر اساس قوانین بالادستی خود عمل می‌کنند، اما چیزی که فعالیت‌ها را معنادار می‌کند رویکردها و گرایش‌ها است. این اقدام نیز با رویکرد تحقق سیاست‌‌های اقتصادی مقاومتی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین گرایش وزارت نفت تحقق بند ۱۳ سیاست‌های اقتصاد مقاوتی است، توضیح داد: بند ۱۳ به این موضوع اشاره دارد که از اینکه درآمد صادراتی کشور دچار اسیب و ضربه شود جلوگیری کنیم. در شرایط تحریم‌ها باید کاری کنیم که ضربه‌پذیر نباشیم و نباید تکانه‌ای به نام عدم مدیریت ارز در کشور داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اوراق گواهی سپرده بسیار جدید و مبتکرانه است، گفت: در این طرح افراد با فروش اوراق می‌توانند مالک فیزیک نفت تحت عنوان کالای نفت خام باشند و دارندگان اوراق نفت خام به شرطی که بتوانند یک محموله نفت را از انبارها برداشت کند، امکان صادرات وجود دارد.

موضوعات :
در همین رابطه