رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پرهام رضایی در دیدار نوروزی فعالان اقتصادی استان البرز با مدیران ملی و استانی

تحقق شعار سال نیازمند برنامه مدون و هدفمند است

رئیس اتاق کرج در مراسم دیدار نوروزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی البرز با مدیران ملی و استانی، با اشاره به برخی مشکلات بنگاه‌های اقتصاد در سال گذشته، تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید را نیازمند برنامه مدون و هدفمند دانست.

22 فروردین 1402
کد خبر : 56027
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان مهار تورم و رشد تولید، گفت: سال ۱۴۰۱ را با تمام فراز و نشیب‌ها ازجمله مشکلات سد راه فعالان حوزه اقتصادی به‌خوبی پشت سر گذاشتیم و برای تحقق شاخصه‌های شعار سال 1402، پایه‌ریزی یک برنامه مدون و هدفمند نیاز است.

پرهام رضایی در مراسم دیدار نوروزی فعالان اقتصادی استان البرز با مدیران ملی و استانی، افزود: در سال گذشته، قطعی گاز صنایع آن‌هم در روزهایی که با پیک مصرف انرژی مواجه بودیم، لطمه زیادی به واحدهای تولیدی استان وارد ساخت، اما از ابتدای زمستان قبل و به دستور استاندار با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه مدیریت مصرف گاز، مشکلات صنایع در این بخش‌ها تعدیل شد.

وی با اشاره به اینکه تولید، صادرات و واردات سه رکن مهم در چرخه اقتصادی کشور است، افزود: اگر تولید نباشد به یقین صادراتی نخواهیم داشت و اگر واردات مواد اولیه و تأمین مایحتاج تولید داخل نباشد به‌هیچ‌وجه شکوفایی اقتصادی حاصل نمی‌شود.

رضایی در خصوص برنامه‌های اتاق کرج در یک سال پیش‌رو، گفت: از اهم این فعالیت‌ها رشد و توسعه صادرات است، در این قالب نشست‌های تخصصی با حضور تیم اقتصادی استاندار و مدیران دولتی این حوزه برگزار کرده‌ایم و از فعالان بخش خصوصی هم انتظار می‌رود که ضمن مشارکت در رونق تولید به رشد صادرات کمک کنند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در جریان برنامه‌های دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، برگزاری همایش‌های فصلی با حضور فعالان بخش خصوصی را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: هدف ما انتقال مشکلات مربوطه به مدیران دولتی است.

رئیس اتاق کرج با اشاره به فعالیت اورژانس کسب‌وکار این مجموعه در کنار دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان، افزود: آماده مشورت‌دهی به فعالان بخش خصوصی البرز در راستای رفع موانع موجود هستیم.

وی با اشاره به تمرکز مسئولان اتاق کرج در سال جاری بر رشد و توسعه صادرات از مبدأ گمرک استان گفت: از فعالان بخش خصوصی دعوت می‌شود که اتاق بازرگانی را خانه خود بدانند و مشکلات مربوطه را به مدیران اتاق منعکس کنند تا شاهد تسهیل، تسریع و رونق صادرات از مبادی خروجی استان باشیم.

در این مراسم، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز گفت: هدف از برگزاری این نشست صمیمانه تقدیر و تشکر از صاحبان صنایع به‌واسطه تلاش‌هایی است که در راستای تدابیر و سیاست‌های اقتصادی دولت در سال گذشته اعمال داشتند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله مهم اقتصاد کشور که همواره نیازمند تدابیر خاص و اجرای برنامه‌های عملیاتی ویژه است، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، و این دیدار فرصتی را فراهم می‌کند تا مدیران دولتی نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان استان انتقال دهند.

استاندار البرز تصریح کرد: در سال گذشته طی برگزاری نشست‌هایی مشترک با حضور فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی، پیگیری موضوعات و مسائل مرتبط به رفع موانع تولید به‌عنوان اهداف متعالی در اتاق دنبال شد، در سال جاری نیز با همین رویه پیش می‌رویم.

عبداللهی افزود: تلاش ما بر این است تا در راستای مهار تورم و رشد تولید در استان اقدامات لازم صورت گیرد و گام‌های بلندی به‌منظور رفع مشکلات اقتصادی پیش‌روی تولیدکنندگان و صنعتگران استان برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه البرز استانی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان است، تأکید کرد: اطمینان دارم که در سال جاری با همدلی و وفاق میان دولتمردان، صاحبان صنایع و کارآفرینان فعال استان در بخش‌های مختلف، اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد کشور به‌ویژه مهار تورم و رشد تولید انجام خواهد شد.

تأمین کانتینرهای یخچال‌دار محصولات کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود

در بخش دیگری از این مراسم، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی و تصمیماتی که از سوی این پارلمان در عمل به فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال جاری مدنظر است، گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه سال جدید را شروع کرده‌ایم، هنوز در مورد میزان تحقق شعار ۱۴۰۱ در کشور آمار و ارقام درستی ارائه نمی‌شود، بدین منظور با توجه به شعار امسال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید که بیشترین نقش را در معیشت مردم دارد، از هم‌اکنون باید برنامه‌ها و اقدامات جدی و اثرگذاری در دستور کار دولت و مجلس قرار داده شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با تصویب قانون‌هایی در حمایت از کسب‌وکار و شرکت‌های دانش‌بنیان تصمیماتی مهمی را در این موارد دنبال کرد، افزود: به‌عنوان نمونه در حوزه کشاورزی یکی از مهم‌ترین قوانینی که به تصویب رسید، خرید تضمینی محصولات کشاورزی بود که بسیار مؤثر واقع شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تلاش ما بر این است که در برخی محصولات کشاورزی با افزایش و بهبود عملکرد در واحد سطح تولید و خودکفایی در این مورد، قدم‌های مؤثری در راستای رشد تولید داخلی بر اساس عمل به دستورات مقام معظم رهبری حاصل شود.

وی در بخش دیگری در خصوص اقدامات مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل تأمین کانتینرهای یخچال‌دار ویژه حمل‌ونقل محصولات کشاورزی با تکیه‌بر تولیدات داخلی و یا واردات نمونه‌های خارجی گفت: از ابتدای فعالیت یازدهمین دوره مجلس، این مسئله در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار داده شد، اما هم‌زمان با طرح این موضوع صحبت‌هایی از سوی مافیای حوزه کشاورزی عنوان شد مبنی بر اینکه واردات کانتینرهای یخچال‌دار خارجی به تولید داخل ضربه وارد می‌کند، اما این مسئله قابل‌قبول نیست.

اعظمی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از وظایف وزارت راه و شهرسازی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل به حل مسائل فعالین حوزه کشاورزی معطوف است، به همین منظور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با جدیت مسئله تأمین کانتینرهای یخچال‌دار را با مدنظر قرار دادن حمایت از نمونه‌های تولیدی داخل کشور دنبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به گستردگی تقاضا از سوی صادرکنندگان برای تأمین کانتینرهای یخچالی و سردخانه‌ای، اقداماتی نیز در راستای واردات نمونه‌های خارجی از طریق شرکت‌های بازرگانی کشورهای همسایه مدنظر است تا در زمینه صادرات محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله حمل سرد محصولات کشاورزی از نقاط مختلف کشور ازجمله استان‌های جنوبی عنوان کرد: در این زمینه به دنبال توسعه زیرساخت‌ها ازجمله تأمین و تجهیز کانتینرهای یخچال‌دار برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهایی نظیر روسیه هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه