رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

در نمایشگاه روز ملی خلیج‌فارس با عنوان حکمرانی آب

ارائه گزارش‌های مرکز مطالعات کشاورزی اتاق ایران در نمایشگاه حکمرانی آب

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب در نمایشگاه روز ملی خلیج‌فارس پژوهش‌های خود را در حوزه آب و کشاورزی ارائه کرد؛ این نمایشگاه با موضوع حکمرانی آب برگزارشده بود.

13 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56245
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب در نمایشگاه روز ملی خلیج‌فارس پژوهش‌های خود را در حوزه آب و کشاورزی ارائه کرد؛ این نمایشگاه با موضوع حکمرانی آب برگزارشده بود.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

نمایشگاه روز ملی خلیج‌فارس با عنوان «حکمرانی آب و گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس» در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این نمایشگاه مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران دستاوردهای مطالعاتی خود را در حوزه آب و کشاورزی و مسئله بحران آب در ایران ارائه کرد.

گزارش‌هایی که در این نمایشگاه تخصصی از طرف مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران ارائه شد عبارت‌اند از:

-گزارش‌های ادواری امنیت غذایی کشور و همچنین گزارش اقتصاد کشاورزی که باهدف پایش امنیت غذایی و بررسی تحولات اقتصادی ملی و اطلاع‌رسانی به نهادهای تصمیم‌گیر نیز ارسال می‌شود.

-گزارش شناسایی روش‌های مناسب مشارکت بخش خصوصی در حفاظت از منابع، تأمین، تولید و مصرف آب و تهیه نقشه رویکردهای استراتژیک توسعه مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های بخش آب

-گزارش‌های آسیب‌شناسی طرح احیا و تعادل‌بخشی و تدوین نقشه راه و سند راهبردی احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی

-منشور خصوصی‌سازی بذر

-گزارش سنتز مطالعات سیاست‌های کشاورزی، آب و توسعه روستایی 14 کشور منتخب و تدوین بسته سیاستی توسعه کشاورزی، آب و روستایی ایران

-گزارش نیاز آبی معادن و زنجیره صنایع مرتبط در افق 1415 و 1425

-کتاب‌های ترجمه و تدوین‌شده در مرکز.

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران در کنار سازمان فضایی ایران، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، انجمن آبخیزداری ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، نیروی دریایی سپاه، دانشگاه مالک اشتر، پژوهشگاه علوم زمین، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جو، پژوهشکده سوانح طبیعی، انجمن ژئوپولتیک ایران، سازمان هواشناسی کشور، پژوهشکده هواشناسی و علوم جو و نیروی دریایی ارتش در این نمایشگاه حضور داشتند.

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران از اسفند 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت توانسته با ایجاد چارچوب فکری و اجرایی مبتنی بر تعامل، همفکری و همکاری با کارشناسان، ذی‌نفعان و صاحب‌نظران در حوزه آب، کشاورزی و محیط‌زیست کشور پژوهش‌های راهبردی مؤثری را انجام دهد.

در همین رابطه