رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دفتر اتاق اراک در زرندیه افتتاح شد

در مراسمی با حضور رئیس اتاق اراک، مسئولان شهرستان زرندیه و فعالان اقتصادی، دفتر نمایندگی اتاق اراک در شهرستان زرندیه افتتاح شد.

07 تیر 1402
کد خبر : 66878
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به فعالیت صدها واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان زرندیه استان مرکزی، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تجار و فعالان اقتصادی این منطقه زمان‌بر بودن فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت اقتصادی بود که خوشبختانه این مشکل با راه‌اندازی دفتر اتاق اراک در زرندیه برطرف شد.

ناصر بیکی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اتاق اراک در شهرستان زرندیه، افزود: انجام امور مربوط به اتاق اراک در زرندیه و جلوگیری از تردد به مرکز استان، صرفه‌جویی در زمان، هزینه، بهینه انجام شدن کار و جذب اعضای بیشتر ازجمله مزیت‌های راه‌اندازی دفتر زرندیه است.

وی معرفی خدمات اتاق در شهرستان را از دیگر اهداف راه‌اندازی دفتر اتاق در زرندیه دانست و افزود: دفتر شهرستان زرندیه فعلاً استیجاری بوده و در آینده ساختمانی برای فعالیت اتاق خریداری یا احداث خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در ساوه و زرندیه ۳۱۰ کارت بازرگانی صادر شده است؛ اما شمار فعالان اقتصادی در این دو شهرستان فراتر از این تعداد است. کارت بازرگانی بسیاری از فعالان اقتصادی این منطقه در تهران صادر شده است که لازم است سازوکاری فراهم شود تا صنایع مستقر در هر شهرستانی اقدام به دریافت کارت بازرگانی در محل استقرار واحد تولیدی کنند.

بیکی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر در زرندیه عضو رسمی اتاق اراک هستند، گفت: رفع موانع و تسهیل در روند تولید ازجمله فعالیت‌های اتاق بازرگانی است و برای رسیدن کشور به چشم‌اندازی که برای آن ترسیم شده است تلاش می‌کند.

وی گفت: حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور باید پررنگ‌تر شود و نقش اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان تشکل‌هایی تأثیرگذار باید بیش از گذشته بیشتر شود و به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق اراک، نیز گفت: افتتاح دفتر اتاق اراک در زرندیه اقدامی ارزشمند و بی‌نظیر است و موجب تسهیل در امور مرتبط با تولید بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و معدنی خواهد شد.

عباس اقبالیون با اشاره به مزیت صنعتی و کشاورزی زرندیه، اظهار کرد: دفتر اتاق اراک با هدف حمایت از همدلی بین بخش خصوصی و دولتی تأسیس شده و موقعیت استراتژیک زرندیه در حوزه صنعتی و کشاورزی موجب خواهد شد که زرندیه به‌عنوان نگین درخشان صنعت استان مرکزی گامی بلند در حل مشکلات تولید این شهرستان بردارد.

وی ادامه داد: افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنایع در شهر صنعتی کاوه ساوه موجب شده است که اختلافات کارفرمایی و کارگری در این شورا مطرح و رسیدگی و از مراجعه به دادگاه جلوگیری شود. در شهرستان زرندیه نیز تأسیس شعبه حل اختلاف ویژه صنایع ضروری است که موجب ختم به صلح و سازش شدن افزون بر ۹۰ درصد پرونده‌ها خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حساب‌های بانکی و مراودات مالی صنعتگران ساوه و زرندیه از پایتخت کوچ کند و به بانک‌های این دو شهرستان منتقل شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی اظهار کرد: ایجاد هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی، تلاش برای برطرف کردن موانع تولید، ایجاد نمایشگاه‌های ارائه توانمندی‌های تولیدی و پوشش و طراحی بازارهای صادراتی برای صاحبان صنایع از مهم‌ترین وظایف و تکالیف اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه کارآمدی، سلامت و شفافیت باید سرلوحه فعالیت اتاق باشد، تصریح کرد: شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها در همه سطوح کشور و در مجموعه‌ای نظیر اتاق بازرگانی ضرورت دارد. شفافیت در امور موجب خواهد شد که اعتماد عمومی به‌ویژه اعتماد جامعه صنعتی تقویت شود.

وی با اشاره به افتتاح حساب بانکی صنعتگران در تهران و انجام مراودات مالی در پایتخت گفت: باید حساب‌های بانکی و مراودات مالی صنعتگران و صاحبان صنایع مستقر در ساوه و زرندیه از تهران تمرکززدایی شود و امورات بازرگانی صنعتگران این دو شهرستان نیز در ساوه و زرندیه انجام شده و مانع از مراجعه آنان به مرکز استان شود.

فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: فعالیت اتاق اراک در زرندیه به‌عنوان یک شهرستان مولد و قطب صنعت و کشاورزی ضروری است و موجب فعال‌تر شدن بخش اقتصادی منطقه خواهد شد.

ابوالقاسم مهری بیان کرد: نیازها و کمبودهای حوزه تولید قطعاً با مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی احصا و برطرف خواهد شد. تأمین زیرساخت‌های لازم برای رشد تولید ضروری است گرچه این شهرستان با تنش آبی مواجه است اما می‌توان با الزام صنایع به موضوع بازچرخانی پساب تولیدی، کمبود آب را به‌عنوان یک ضرورت زیرساختی برطرف کرد.

وی تصریح کرد: تقویت فعالیت صنعت با ریل‌گذاری صحیح مشترک بین بخش خصوصی و دولتی محقق خواهد شد. مدیریت دفتر اتاق بازرگانی شهرستان زرندیه باید به دست صاحبان صنایع این شهرستان سپرده شود چراکه اشراف کافی به مشکلات داشته و ظرفیت بالایی برای برطرف کردن آن دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به رشد صنایع و تولید در ساوه و زرندیه گفت: بالندگی بخش خصوصی با توسعه دفاتر اتاق بازرگانی موجب شده که موانع تولید برطرف و تولید بالنده‌تر از گذشته شود.

علی جودکی افزود: اتاق بازرگانی در بسیاری از موضوعات کشور صاحب‌نظر و ایده است و در شهرستانی نظیر زرندیه با حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی این منطقه می‌تواند به‌خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: ۶۸ درصد تسهیلات بانکی کشور در تهران پرداخت شده و تا زمانی که این ناترازی وجود داشته باشد انتقال حساب‌های بانکی از تهران به شهرستان‌ها غیرممکن است و باید این ناترازی رفع شود.

جودکی بیان کرد: سرعت ارائه خدمات مربوط به ثبت سفارش و خدمات اتاق بازرگانی در استان مرکزی به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.

وی تأکید کرد: باید فضا را برای بخش خصوصی باز کرد و افسران جنگ اقتصادی که صنعتگران هستند را یاری کرد تا زمینه رشد تولید فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه