رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

برد و باخت جریان‌های سیاسی در انتخابات اتاق وجاهت ندارد

اتاق ایران طی بیانیه‌ای با تأکید بر غیرسیاسی بودن عضویت، نامزدی و انتخابات بزرگترین تشکل بخش خصوصی، اعلام کرد: اتاق، مجمع فعالان بخش خصوصی است و مطرح کردن برد یا باخت جریان‌های سیاسی در انتخابات آن اساساً وجاهت ندارد.

23 مرداد 1402
کد خبر : 67416
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در واکنش به بعضی جریان‌سازی‌ها پیرامون ادعای چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف، ضمن دعوت همگان به رعایت اصول اخلاقی و توجه به مبانی و کارکردهای اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

اتاق ایران و هیات نمایندگان آن به‌عنوان عصاره فعالان بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، منبعث از اصل چهل و چهارم قانون اساسی، مجمع فعالان بخش خصوصی است و به‌هیچ‌وجه وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نبوده و نیست و اجازه نخواهد داد اتاق به پناهگاه سیاسی هیچ جریانی ولو درون نظام تبدیل شود.

روابط عمومی اتاق ایران در ادامه تأکید کرده است: همان‌گونه که به‌کرات تکرار شده فرآیند عضویت، نامزدی و انتخابات اتاق فارغ از رویکرد یا تفکر سیاسی افراد بوده و بر همین اساس برد یا باخت جریان‌های سیاسی در انتخابات اخیر این اتاق اساساً فاقد وجاهت است.

ضمن آنکه هیات رئیسه منتخب دور دهم اتاق ایران عضو هیچ حزب، گروه و یا جریان سیاسی نبوده و صرفاً بر اساس اجماع حداکثری و رأی مستقیم نمایندگان و بر اساس مؤلفه‌های کارکردی و اقتصادی انتخاب شده‌اند و همچون هیات رئیسه ادوار اتاق، خود را ملزم و مکلف به پیگیری منویات مقام معظم رهبری و رعایت مصالح و منافع ملی دانسته و تلاش در جهت رفع موانع کسب‌وکار، رشد اقتصادی و کاهش تورم را در کنار دولت، وجهه همت خود قرار خواهد داد.

در همین رابطه