رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

سادینا آبایی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

اتاق ایران در ارتباط مؤثر با همه بخش‌های فعال اقتصادی حرکت کند

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، برقراری ارتباط مؤثر با همه بخش‌های فعال در حوزه اقتصاد را یک تفکر تشکل‌محور دانست و تأکید کرد: اتاق ایران باید به عنوان نماینده بخش خصوصی و مشاور سه قوه در این راستا حرکت کند.

سارا ترابی

خبرنگار
30 مرداد 1402
کد خبر : 67532
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر نقش تشکل‌ها در ترویج نگاه تخصصی به مسائل اقتصادی، گفت: اتاق ایران باید با همه بخش‌های فعال اقتصادی در ارتباط باشد و این رویکرد، یک تفکر تشکل‌محور است که به بالندگی بخش خصوصی کمک می‌کند.

سادینا آبایی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» با اشاره به برنامه‌محور بودن هیات رئیسه دوره دهم اتاق ایران، افزود: به نظر می‌رسد شاهد پوست‌اندازی اتاق ایران هستیم و چابک شدن و برقراری ارتباط مؤثر با همه بخش‌های فعال کشور در دستورکار قرار گرفته است و این نگاه، وظیفه یک تفکر تشکل‌محور است.

او بر لزوم توجه بیشتر اتاق ایران به تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: وظیفه قانونی اتاق ایران، مشاوره دادن به قوای سه‌گانه است. برای انجام این مأموریت مهم، نظرات کارشناسی و نگاه‌های حرفه‌ای نیاز است. نظرات کارشناسی نیز توسط تشکل‌های تخصصی در هر حوزه، تولید می‌شود؛ بنابراین اتاق ایران به تشکل‌های حرفه‌ای و فعال در هر حوزه نیاز دارد.

 این فعال اقتصادی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که مرکز پژوهش‌های اتاق ایران و تشکل‌ها مکمل یکدیگر هستند و برای تهیه هر پژوهش و اقدام مطالعاتی به دانش و مهارت هر دو نیاز است؛ چراکه تشکل‌ها با مشکلات به صورت ملموس در ارتباط هستند و راهکارهای عملیاتی برای مقابله با مشکلات دارند.

آبایی خاطرنشان کرد: درست است که تشکل‌ها هم در ساختارها و روند فعالیت خود ایراداتی دارند و باید این نواقص خود را متناسب با شرایط روز، اصلاح کنند؛ اما این به معنای کارا نبودن آنها نیست و انتظار می‌رود که در چارچوب‌های جدید و متناسب با تغییراتی که پیش‌روست، این مشکلات هم برطرف شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره انتظاراتی که از اتاق دهم وجود دارد، گفت: اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران به عنوان یک الگو دیده می‌شوند و باید آن را پاس بدارند. جوانانی که قرار است جایگزین اعضای امروز اتاق ایران شوند باید اخلاق حرفه‌ای را از اتاق ایران بیاموزند. پس باید سنجیده عمل کرده و بدانیم که اتاق به امروز و فردا محدود نمی‌شود. باید تلاش کنیم اخلاق تجاری و حرفه‌ای را در اتاق احیا کنیم.

او علاوه بر اخلاق‌مداری، رعایت شفافیت را یک اصل مهم در تجارت و هر فعالیت اقتصادی دانست و افزود: همه اقدامات و عکس‌العمل‌های اعضای اتاق ایران باید اخلاق‌محور باشد تا مورد توجه قرار بگیرد و اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

در همین رابطه