رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

به همت مرکز پژوهش‌های اتاق ایران

نشست «ناپایداری‌های اجتماعی و محیط کسب‌وکار»، 11 دی در اتاق ایران برگزار می‌شود

اولین نشست از مجموعه نشست‌های «سرمایه اجتماعی و محیط کسب‌وکار»، با موضوع «ناپایداری‌های اجتماعی و محیط کسب‌وکار»، دوشنبه 11 دی‌ از ساعت ۱۴ تا ۱۷، در طبقه اول ساختمان جدید اتاق ایران برگزار می‌شود.

07 دی 1402
کد خبر : 68770
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به باور بسیاری از صاحب‌نظران حوزه علوم اجتماعی، مؤلفه‌های گوناگون سرمایه اجتماعی نقش کلیدی در توسعه پایدار کشورها ایفا می‌کنند. بررسی‌ها حاکی از آن است که کشورهای توسعه‌یافته و شکوفا، علاوه بر سرمایه اقتصادی و انسانی، از سرمایه اجتماعی بیشتری نیز برخوردارند و همواره از این دارایی ارزشمند مراقب کرده و آن را بهبود می‌دهند.

ضرورت و اهمیت این موضوع از یکسو و وضعیت امروز جامعه ایران، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران را بر آن داشت تا با همکاری انجمن جامعه‌شناسی مجموعه نشست‌های «سرمایه اجتماعی و محیط کسب‌وکار» را برگزار کند. پرسش‌های محوری و هدایت‌گر این جلسات عبارتند از: سرمایه اجتماعی و محیط کسب‌وکار چگونه بر یکدیگر اثر می‌گذارند؟ با کاهش یا افول سرمایه اجتماعی، محیط کسب‌وکار چه شکلی به خود می‌گیرد؟ بهبود مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی چگونه به شکوفایی محیط کسب‌وکار می‌انجامد؟ و اساساً برای بهبود وضعیت سرمایه اجتماعی در یک کشور چه باید کرد؟

تمامی این پرسش‌ها با نگاه به وضعیت ایران، طرح و مورد بحث و بررسی صاحب‌نظران این حوزه قرار خواهد گرفت. 

اولین نشست از این مجموعه نشست‌ها، با موضوع «ناپایداری‌های اجتماعی و محیط کسب‌وکار»، دوشنبه 11 دی‌ماه 1402، ساعت ۱۴ تا ۱۷،  در طبقه اول ساختمان جدید اتاق ایران برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک به صورت آنلاین در جلسه حاضر شوند.

 

 

در همین رابطه