رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران مطرح کرد

محدودیت‌های گردشگری در کشور باید برطرف شود

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران چشم‌انداز گردشگری ایران می‌تواند مثبت باشد به شرط اینکه برخی محدودیت‌های این حوزه کم‌رنگ شده و مراجع عظام و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی روی خوش میهمان‌نوازی ایرانیان را با برخوردهای سلیقه‌ای مخدوش ننمایند.
تاریخ: 08 فروردین 1397
شناسه: 12823

احمد اصغری قاجاری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با اشاره به لزوم رشد 8 درصدی در سال 97 گفت: شرط تحقق رشد اقتصادی در سال 1397، هم‌افزایی‌های بین‌المللی و جهانی و دوری از تنش و چالش‌های سیاسی است. بی‌شک لازمه پیشرفت اقتصادی بهبود اوضاع و شرایط سیاسی و هموارسازی بستر مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور است.

 او با اعتقاد به اینکه ثبت رشد 4درصدی در سال 96 به معنای از بین رفتن رکود از بنگاه‌ها نبوده، توضیح داد: گواه این مدعا شرکت‌ها و بنگاه‌هایی هستند که اعلام نارضایتی می‌نمایند. به نظر می‌رسد در عمل شاهد خروج از رکود اقتصادی نیستیم و شرایط مراودات تجاری رضایت‌بخش نیست، ولی امیدواریم در سال 1397 بخش خصوصی و بخش دولتی دوشادوش یکدیگر حرکت نموده و مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

به گفته اصغری قاجاری، کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران تمام تلاش خود را در راستای بهبود فضای کسب‌وکار و رسالت محوله به کار خواهد گرفت.

 رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران ادامه داد: چشم‌انداز گردشگری ایران می‌تواند مثبت باشد به شرط اینکه برخی محدودیت‌های این حوزه کم‌رنگ شده و دستگاه‌های انتظامی روی خوش میهمان‌نوازی ایرانیان را با برخوردهای سلیقه‌ای مخدوش نکنند. همچنین لازم است کنترل‌های امنیتی را هوشمندانه و الکترونیکی مدیریت کنند.

 او اظهار کرد: در صنعت گردشگری برعکس سایر صنایع صادرات مضر بوده و به تعبیری واردات گردشگر مطلوب است. بی‌شک جایگاه و ظرفیت کشورمان از منظر فرهنگی و طبیعی تاریخی جهت جلب گردشگران خارجی بی‌نظیر است اما عزم همگانی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌های منحصربه‌فرد که عاملی در راستای توسعه فضای کسب‌وکار و اشتغال است، ایجاد نشده و انسجام شایسته و کافی در این زمینه حاصل نشده است.

در همین رابطه