رئیس اتاق بندرعباس خبر داد

کمک یک میلیارد و 700 میلیون تومانی فعالان اقتصادی اتاق بندرعباس به خط مقدم مقابله با کرونا

رئیس اتاق بندرعباس از کمک یک میلیارد و700 میلیون تومانی فعالان اقتصادی و خیران استان هرمزگان به خط مقدم مقابله با کرونا خبر داد.
تاریخ: 21 فروردین 1399
شناسه: 32798

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس  با مشارکت و همراهی مسئولانه جمعی از فعالان اقتصادی و خیران استان خراسان رضوی مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات پزشکی را به ارزش یک میلیارد تومان و 700 میلیارد نومان به مراکز درمانی استان، جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا کرد.

محمدرضا مصفا، رئیس اتاق بندرعباس در تشریح اقدام انجام گرفته، عنوان کرد: اسفندماه و با آغاز اوج‌گیری شیوع بیماری ناشی از کرونا ویروس، با هدف پیشگیری و مقابله با آثار زیان‌بار کرونا، فعالان اقتصادی  مشکلات مراکز درمانی استان را شناسایی کرده و در تامین نیازها و رفع مشکلات آنها نقش قابل توجهی داشتند.

صفا گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، با مشارکت و همراهی مسئولانه جمعی از فعالان اقتصادی و خیران، مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات پزشکی را به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون تومان، به مراکز درمانی استان، جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا کرد.

او افزود: فعالان اقتصادی استان هرمزگان به عنوان سربازان اقتصادی از ابتدای شیوع این بیماری در استان کادر درمان را با حمایت های خود تنها نگذاشتند و این حمایت ها تا مهار کامل این ویروس ادامه خواهد یافت.

به گفته رئیس اتاق بندرعباس فعالان اقتصادی در این برهه حساس که به سختی امور مربوط خود را به پیش می برند اما ایفای نقش خود در صحنه‌های حساس کشور را هرگز از یاد نبرده‌اند و آستین همت را برای همراهی مردم و مسؤولان بالا زده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تشریح کرد: با توجه به اینکه اتاق بندرعباس به عنوان معین تجار و استان در جمع‌آوری کمک برای مبارزه با ویروس کرونا انتخاب شده است، تجار بدون لحظه ای درنگ با حمایت‌های مالی خود در راستای تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی استان همدلی و همبستگی خود را به مردم و مسوولان اعلام داشتند. این کمک‌ها که در چندین مرحله روانه مراکز درمانی استان شده، شامل شیلد محافظ صورت، دستکش، عینک یک بار مصرف، لباس یک بار مصرف بوده است.

همچنین اهدا سه دستگاه ونتیلاتور تنفسی توسط بازرگانان بندر لنگه و قشم، تامین 497 لباس مخصوص اتاق عمل، 360 دستگاه عینک محافظ، 11 دستگاه تست اکسیژن خون، 43 دستگاه تب سنج گویا، پنج هزار متر پارچه جهت تولید ماسک و مایع ژل‌های ضدعفونی کننده خارجی از بخشی از کمک‌های فعالان اقتصادی استان برای تامین نیاز کادر درمانی استان بوده است.

به گفته رئیس اتاق بندرعباس بخش دیگر این  کمک‌ها در قالب کمپین نفس که روز‌های گذشته در بیمارستان‌های قشم، لنگه، بندرعباس، میناب و جاسک توزیع شد که شامل 25 عدد ترمومتر، 5 عدد اکسی‌متر، 2580 عدد ماسک   N95  و2500 جفت دستکش معاینه بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان به پاس همراهی و حمایت از بخش خصوصی و قدردانی ویژه از زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی استان گفت: اتاق بندرعباس همواره در مباحث اجتماعی دغدغه داشته و فعالان اقتصادی تا مهار کامل این بیماری در کنار مردم، مسوولان و کادر بهداشتی استان هرمزگان خواهند ماند.

موضوعات :
در همین رابطه