با هدف رونق‌بخشیدن به ترانزیت کشور

امور کارنه تیر اتاق بندرعباس فعال شد

بخش کارنه‌تیر اتاق بندرعباس با هدف رونق بخشی ترانزیت در مسیر کریدورهای شمال-جنوب و کریدور جنوبی شرق به غرب، سرعت بخشی و کاهش هزینه حمل تحت رویه تیر راه‌اندازی شد.
تاریخ: 13 آذر 1401
شناسه: 44833

با توجه به درخواست بنگاه‌های اقتصادی داخلی و خارجی، درباره راه‌اندازی رویه ترانزیت از بنادرجنوبی کشور به ویژه بندرعباس و همچنین اهمیت حمل‌ونقل ترکیبی در توسعه تجارت، رونق بخشی ترانزیت در مسیرکریدورهای شمال-جنوب و کریدور جنوبی شرق به غرب، یکنواخت‌سازی فرآیندهای حمل‌ونقلی و گمرکی، افزایش کیفیت، سرعت بخشی و کاهش هزینه تحت رویه تیر(TIR) و رقابت‌پذیری در بازار منطقه و فرامنطقه، دایره کارنه تیر اتاق بندرعباس راه‌اندازی شد.

با تکمیل زیرساخت‌ها، ارائه آموزش‌های فنی، ایجاد بسترهای لازم تبادلات الکترونیکی، تست و بازدیدهای فنی، شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی عضو کارنه‌تیر می‌توانند از خدمات بخش کارنه‌تیر اتاق بندرعباس بهره بگیرند.

طبق مکاتبات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با سازمان ایرو، نه تنها شرکت‌های ثبت شده دراستان هرمزگان بلکه سایرشرکت‌های حمل‌ونقل عضو کارنه‌تیرکه دارای دفتر یا نمایندگی در این استان باشند، می‌توانند از خدمات کارنه‌تیر استفاده کنند.

بدین منظور، شرکت‌هایی که مایل به دریافت خدمات کارنه‌تیر از اتاق بندرعباس باشند، باید درخواست کتبی خود و تعهدنامه بارگذاری شده در سایت کارنه‌تیر را پس از تکمیل به آدرس الکترونیکی iccimtir@yahoo.com «امور کارنه تیر اتاق ایران» ارسال کنند. بدیهی است پس از تایید و ثبت شرکت در سیستم، امکان خرید و دریافت خدمات کارنه‌‎تیر برای شرکت‌های خارج از استان هرمزگان فراهم خواهد شد.

در این فرآیند، کارنه‌تیرهای استفاده شده می‌توانند به مراکز اصلی یا امور کارنه‌تیر اتاق بندرعباس تحویل داده شوند.

در همین رابطه