در اتاق کرمان عنوان شد

توسعه گردشگری کرمان نیازمند ارائه خدمات شهری مطلوب است

نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان با حضور شهردار کرمان و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان برگزار شد.
تاریخ: 10 دی 1395
شناسه: 6141

نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان با حضور شهردار کرمان و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان برگزار شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، ارائه خدمات شهری مطلوب به گردشگران برای تسهیل رفت‌وآمد آن‌ها به شهر کرمان را مهم شمرد.

مهدی سیاوشی گفت: ارائه خدمات شهری باید به‌گونه‌ای باشد که گردشگران بتوانند به‌راحتی در شهر هدایت شوند و وسایل و امکانات مورداستفاده آن‌ها تا حد امکان مطلوب و به‌صورت ویژه در نظر گرفته شود. سیاوشی با اشاره به اینکه در مجموع، گردشگران از خدمات شهری در ایران گلایه دارند، افزود: نیازهای گردشگران در طراحی شهری، استفاده از تابلوهای راهنمایی به زبان انگلیسی و برنامه‌های تفریحی در شهر باید مطابق با استانداردها در نظر گرفته شود.

سیاوشی، اظهار کرد: راه‌اندازی تاکسی گردشگری با رنگ خودرو مشخص و در نظر گرفتن لباس ویژه برای رانندگان می‌تواند در خدمات‌رسانی هرچه‌ بهتر به گردشگران تأثیرگذار باشد که در این رابطه ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان تاکسی ضروری است.

در ادامه این نشست شهردار کرمان با بیان اینکه وضعیت فعلی شهر کرمان میراثی است که به ما رسیده، بیان کرد: شهرداری کرمان علاقه‌مند به دریافت نظرات و پیشنهادهای فعالان حوزه گردشگری در رابطه با ارائه بهتر خدمات شهری به گردشگران است و امیدواریم بتوانیم سیستم گردشگری شهر را برای گردشگران داخلی و خارجی راه‌اندازی کنیم. علی بابایی گفت: فرهنگ مردم، یک شهر را می‌سازد و اگر فرهنگ شهروندی به‌عنوان زیربنای همه مسائل ارتقا یابد، فعالیت‌ها نیز به نقطه مطلوب خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه ریشه مشکلات اصلی شهر کرمان عدم مشارکت مردم در ارائه خدمات است، تصریح کرد: همه اقدامات در شهر کرمان بر اساس طرح جامع ترافیک شهری و بر اساس اسناد بالادستی صورت می‌گیرد و شهرداری خود را موظف می‌داند بسیاری از مسائل را پیگیری و حل کند اما به مشارکت مردم نیازمند است. بابایی، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال سند اقتصاد مقاومتی را برای شهرداری کرمان تدوین کردیم و در این راستا پیش می‌رویم که البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیار داریم.

شهردار کرمان افزود: ستاد توسعه شهر کرمان با محوریت استانداری شکل‌گرفته تا با استفاده از نظرات، تجربیات و پیشنهادت شهرداران گذشته و پیشکسوتان این حوزه بتوان به شهری آبادتر و مطلوب‌تر رسید. وی مساحت شهر کرمان را 13 هزار هکتار و جمعیت آن را طبق آخرین سرشماری، 540 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این شهر به‌عنوان پیشانی استان باید شاخص‌ها و ویژگی‌های مشخصی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار داشته باشد که شهرداری برای تحقق این مهم همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

بابایی گفت: قصد داریم از این‌ پس در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهری از یک گروه تخصصی گردشگری استفاده کنیم تا در اقدامات انجام‌شده نیازهای گردشگران نیز در نظر گرفته شود. وی در مورد راه‌اندازی تاکسی گردشگری گفت: با هماهنگی کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان هماهنگی‌های لازم برای استفاده از تاکسی‌های ویژه حداقل در محورهای فرودگاه و راه‌آهن صورت می‌گیرد که لازمه این کار آموزش رانندگان و فراهم کردن امکانات نرم‌افزاری است.

شهردار کرمان همچنین در این نشست از تشکیل کمیته های ویژه جهت پیگیری زیباسازی، تدوین ضوابط بافت تاریخی، راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی، بهسازی و بازسازی آثار تاریخی، پیگیری پروژه تله‌کابین شهر کرمان، تلاش برای بازگشایی محور گلبازخان پس از 20 سال، تهیه تابلوهای راهنمای گردشگران به زبان انگلیسی و نورپردازی شهر خبر داد.

در این نشست فعالان حوزه گردشگری نیز به بیان مشکلات، ضعف‌ها و کمبودهای خدمات شهری برای گردشگران پرداختند که شهردار کرمان برای پیگیری و رفع آن‌ها قول مساعد داد.

موضوعات :
در همین رابطه