سیدمهدی طبیب‌زاده در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان کرمان

تشکیل دادگاه تجاری برای حل مشکل فعالان اقتصادی جدی گرفته شود

رئیس اتاق کرمان با اشاره به تأثیر حضور کارشناسان در کنار قضات و فعالیت دادگاه‌های تجاری در حل‌وفصل مشکل فعالان اقتصادی، از رئیس‌کل دادگستری کرمان خواست فعال‌سازی دادگاه تجاری جدی‌تر دنبال شود.
تاریخ: 09 تیر 1403
شناسه: 70267

رئیس اتاق کرمان با قدردانی از حضور و پشتیبانی دستگاه قضایی استان کرمان در برگزاری همایش کرمان آیدکس 2024، گفت: جای بسیار خرسندی است که در دستگاه قضایی استان کرمان خوب تشخیص می‌دهید، خوب تصمیم می‌گیرید و خوب اجرا می‌کنید.

سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، افزود: اتاق کرمان به‌عنوان بازوی مشورتی صادق، امین و مطلع در کنار دستگاه قضایی حضور دارد و همیشه همراهی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: اتاق کرمان تاکنون برنامه‌های آموزشی انجام داده و در ادامه نیز به‌منظور بهبود محیط کسب‌وکار در استان، برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه قضات، کارشناسان و وکلا آماده است.

طبیب زاده، ضمن تأکید بر این مطلب که دادگاه تجاری حتماً باید جدی گرفته شود و سیستم قضایی محکم و کاملی را در دستگاه قضایی داشته باشیم، گفت: در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی، قضایی و سایر بخش‌های مربوطه سعی داریم با ارائه نظرات کارشناسی خود، به اتخاذ تصمیمات قوی این حوزه کمک کنیم.

اتاق کرمان، بسیار فعال و الگویی برای سایر استان‌هاست

در این نشست رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به اینکه اتاق کرمان از اتاق‌های بسیار فعال و الگویی برای سایر استان‌های کشور است، گفت: کسب رتبه‌های اتاق کرمان در کشور، نشان‌دهنده اقدامات مؤثر و کارشناسی شده آن در راستای حل مشکلات اقتصادی استان است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: توفیقات اتاق کرمان در بخش‌های مختلف مانند ارتقای فضای کسب‌وکار، همکاری‌های این مجموعه با دستگاه قضایی، برگزاری کارگروه‌های تخصصی و آموزشی و ... جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: در دستگاه قضایی استان و اتاق کرمان فهم مشترک از مسائل وجود دارد و بر این مبنا می‌توان کارها را به‌خوبی پیش برد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شعب تخصصی تجاری برای رسیدگی به دعاوی این حوزه در استان ایجاد شده است، گفت: مهم‌تر از تشکیل دادگاه تجاری، تحقق آیین دادرسی تجاری است تا در کنار هر قاضی، یک کارشناس اقتصادی وجود داشته باشد که به قاضی مشورت‌های لازم را ارائه دهد و درنهایت قاضی اقدام به صدور رأی کند.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: برای رسیدگی به دعاوی تجاری، نیاز به یک آیین دادرسی ویژه داریم تا ضمن حمایت از تاجر، به قاضی مشاوره اقتصادی لازم داده شود تا حوزه‌های اقتصادی مختلف آسیب وارد نشود.

وی ضمن تأکید بر اینکه لایحه آئین دادرسی دادگاه‌های تجاری به مجلس رفته است، اظهار کرد: در نامه‌ای به قوه قضاییه اعلام کرده‌ایم که فعالان اقتصادی در استان کرمان پیگیر تشکیل دادگاه‌های تجاری و تصویب لایحه آئین دادرسی دادگاه‌های تجاری هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دغدغه جامعه تجاری و اقتصادی استان کرمان، دغدغه‌های درستی است و تلاش می‌کنیم که در حد مقدورات و بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود به رفع مشکلات اقتصادی کمک کنیم.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: تمامی پیشنهادات کارشناسی شده از سوی فعالان اقتصادی را بررسی کرده و پس از انطباق با قوانین، در راستای اجرایی کردن آنها کمک می‌کنیم و تاکنون نیز پیگیری‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

موضوعات :
در همین رابطه